جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

آیا لازم است ویندوزمان را به صورت دوره ای عوض کنیم؟ چرا؟


اغلب کاربران ویندوز احساس می کنند سیستم شان با گذر زمان کند می شود. تعدادی از این افراد با نصب دوباره ویندوز در دوره های زمانی مشخص این مشکل را حل می کنند. اما، آیا واقعا لازم است که مرتبا ویندوزتان را عوض کنید؟ و اگر این چنین است، در چه دوره های زمانی باید این کار انجام گیرد؟


نصب دوباره ویندوز کاری سخت و آزار دهنده است. شما باید از تمام اطلاعات تان بک آپ بگیرید. مراحل نصب را پشت سر بگذارید. تمامی برنامه های دلخواه تان را از ابتدا نصب کنید. اطلاعات تان را دوباره برگردانید. و این گونه ساعتها از وقت با ارزش تان را هدر دهید.

اگر شما هم با این موضوع دست به گریبان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا با جزئیات بیشتر نگاهی به آن داشته باشیم.

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۵ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

جستجو در گوگل


از وقتی موتورهای جستجوی اینترنتی پای خود را به زندگی بشر باز کردند زمان یافتن اطلاعات مورد نیاز خیلی کم شده. ما همه روزه از گوگل برای جستجو استفاده می کنیم و دنبال موضوع مورد نظرمان می گردیم. اما حتماً افرادی را دیده اید که تخصص خاصی در استفاده از گوگل برای پیدا کردن موضوعات دارند.


این افراد با سرعت و دقتی بیشتر از کاربران عادی، مطالب را از اعماق گوگل بیرون می کشند. راه هایی هست که با یاد گرفتن و استفاده صحیح از آنها می توان بر دقت و سرعت جستجو اضافه کرد. البته در سال های اخیر برای هرچه سریعتر کردن دستیابی به اطلاعات، گوگل پایگاه داده عظیمی بنا کرده که به آن نقشه دانش می گوید.

نقشه دانش به وجود آمده تا کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را تا حد ممکن در همان صفحه جستجو به دست آورند. شما با وارد کردن عبارت های مشخصی می توانید اطلاعات را همراه با جزئیات آنها به دست آورید.
در ادامه با ما همراه باشید تا گشتی در گوگل بزنیم...!

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۴۰ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

نتیجه ۵ دقیقه خاموشی گوگل

نتیجه ۵ دقیقه خاموشی گوگل : از دست دادن ۵۴۵۰۰۰ دلار درآمد و کاهش ۴۰ درصدی ترافیک وب سایت جهانی!!!



به نظرتان گوگل تا چه حد در زندگی روزمره ما رسوخ کرده و می تواند شایسته این عنوان باشد؟

برای پاسخ به سوال بالا ابتدا بگویید که فکر می کنید تنها ۵ دقیقه خاموشی بزرگترین موتور جستجوی دنیا باعث چه اتفاقاتی خواهد شد؟ خب، شاید موارد خیلی زیادی.

این همان چیزی است که روز جمعه به وقوع پیوست. درست هنگامی که گوگل از ساعت ۳:۵۲ تا ۳:۵۷ به وقت اقیانوس آرام از دسترس خارج شد. این موضوع باعث عدم دسترسی کاربران به موتور جستجو و برخی دیگر از سرویسهای این شرکت شد.

و البته مشکل اساسی اینجا است که بخش عظیمی از کاربران اینترنت، شدیدا به گوگل وابسته شده اند تا هر روز آنها را در اقیانوس نا آرام اینترنت به مقصد برساند. اما در این ۵ دقیقه سیاه کاربران هیچ پناهگاهی نداشته اند.

در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ گوگل اعلام کرد که درآمد ۱۴.۱ میلیارد دلاری داشته است. این عدد به معنی کسب درآمد ۱۰۸۰۰۰ دلاری در هر دقیقه توسط این شرکت است. پس می توان نتیجه گرفت این ۵ دقیقه، حداقل ۵۴۵۰۰۰ دلار برای گوگل آب خورده باشد. 

علاوه بر این، مدت زمان کوتاه پایین بودن سرورهای گوگل تاثیر فراوانی بر ترافیک سایت ها در سراسر دنیا داشته است. و بنا بر گزارش GoSquared، ترافیک جهانی وب سایت طی این مدت با کاهش ۴۰ درصدی روبرو شد. زیرا بسیاری از صاحبان وب سایت در سراسر دنیا برای بخش اعظم ورودی های سایت شان به گوگل وابسته اند. 

این اعداد و ارقام به خوبی نشان می دهد که زندگی روزمره ما چگونه با گوگل به هم گره خورده است...!
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

گوگل گلس، بزرگترین هدیه برای عملیات های امداد و نجات آینده


در آینده ای نه چندان دور گوگل گلس می تواند هم پای شلنگ آب، به بخشی مهم و جدایی ناپذیر از ابزار کار آتش نشان ها تبدیل شود. 


شرکت ارتباطات Mutualink مشغول کار بر روی اپلیکیشن هایی برای گلس است تا از این طریق مجموعه ای از ابزارهای جدید و قدرتمند را در اختیار امداد رسان ها قرار دهد و به آنها در انجام کارهای شان کمک کند. 

آنها معتقدند که: آیندهء پاسخ های امدادی، لحظه ای، با دستانی آزاد و بهره مند از تکنولوژی های سطح بالا خواهد بود.

یکی از مثال های واضح و جذابی که معمولا ذکر می شود، این است که چگونه گوگل گلس می تواند رویکرد فعالیت آتش نشانان را در مواقع ضروری تغییر دهد. به جای آنکه آنها کورکورانه به دل آتش بزنند و در ساختمان های سوزان به دنبال مسیر صحیح بگردند، می توانند نمایی از نقشه کامل ساختمان را جلوی چشم شان داشته باشند و طبق آن برنامه امداد و نجات و ورودشان را طرح ریزی کنند. این کار نه تنها برای نجات جان افراد دیگر بسیار مفید خواهد بود، بلکه به صورت بالقوه در نجات جان خودشان هم موثر است.

Mutualink همچنین به دو کاربرد دیگر گلس اشاره می کند: برای مثال تکنسین های امداد پزشکی می توانند از گلس برای ثبت و ارسال آنی وضعیت پزشکی بیمار بهره ببرند. همچنین افسران پلیس هم می توانند با برچشم داشتن آن در گروگان گیری ها و دیگر اتقافات غیرمنتظره، هر کدام تبدیل به یک دوربین امنیتی شوند که اتفاقات را برای مرکز فرماندهی ارسال می کنند.

در حالی که اغلب ما درباره استفاده های روزمره و ممکن از گلس بحث می کنیم و آرزوهای آن را در سر می پرورانیم، ایده های Mutualink نشان می دهد  که گلس کاربردهای جذاب فراوانی می تواند داشته باشد که تا کنون ممکن نبوده اند. به امید آنکه دیدگاه وسیع این شرکت در آینده ای نزدیک، با گوگل گلس زندگی امن تری را برای انسان رقم زند.

۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری