جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

باگ...!

تا حالا به چندتا از باگهای ویندوز یا نرم افزارهای معروف برخورد کردین؟؟؟!

اینم یه سری از باگهای ویندوز + مرورگر محبوب فایرفاکس...


باگ در ماشین حساب ویندوز

130706-narenji-ir-mac-windows-easter-eggs-2013_12.jpg

از نظر تکنیکی این یک تخم مرغ شانسی نیست، بلکه یک باگ عجیب در ماشین حساب ویندوز است. برای ایجاد باگ، ابتدا ۴ را زیر رادیکال ببرید و سپس منهای ۲ بکنید. ظاهرا جواب صفر نیست!


بقیه رو در ادامه مطلب ببینید...


ادامه مطلب...
۳۱ تیر ۹۲ ، ۰۶:۰۳ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

دستگاه کمک ناوبر خودرو با استفاده از تلفن هوشمند


تلفن‌های هوشمند سعی دارند جای خود را بین رانندگان باز کنند و در مسیریابی کمک حال آنان باشند. اما خطر تصادف ناشی از حواس پرتی راننده و عدم توجه او به جلو، مانع استفاده گسترده از این وسیله می شود.


همین مسئله باعث شده در خیلی از کشورها از جمله ایران قوانین اجازه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را ندهند. در واقع فناوری ناوبری و مسیریابی این دستگاه ها عملا استفاده چندانی نداشته باشد.


در همین راستا یک شرکت فعال در زمینه سامانه های ناوبری با تولید دستگاهی به نام HUD، روشی جدید برای حل این معضل عرضه کرده است. این دستگاه روی داشبورد و زیر شیشه جلوی خودرو قرار می گیرد. اطلاعات مسیر روی شیشه ظاهر می شود و راننده می تواند همزمان که به جلو توجه دارد از از راهنمای مسیر بهره ببرد.


یک پروژکتور اطلاعات را روی شیشه نمایش می دهد. این پروژکتور به طور خودکار سطح روشنایی را تنظیم می کند تا هم تحت آفتاب مستقیم و هم در تاریکی، اطلاعات، قابل خواندن باشند. منبع تغذیه ۱۲ ولت این دستگاه هم از طریق کابل یو.اس.بی گوشی قابل شارژ است.


HUD به همراه یک اپلیکیشن اختصاصی عرضه می‌شود که ارتباط بین دستگاه و تلفن را از طریق بلوتوث، فراهم می سازد. البته اگر سامانه صوتی خودرو به بلوتوث مجهز باشد می‌توان همزمان از طریق بلندگوها هم راهنمای مسیر را دریافت کرد.


این دستگاه با قیمتی حدود ۱۳۰ دلار در آمریکا عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد با این قیمت معقول و کیفیت بالای مسیریابی این دستگاه، بالاخره سامانه ناوبری گوشی های هوشمند به شکلی فعال در مسیریابی به کمک رانندگان بیاید.

۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

رمضان مبارک


خب....ماه رمضون هم از راه رسید....

فرا رسیدن این ماه عزیز و مبارک رو بهتون تبریک میگم و امیدوارم که تو این ماه عزیز ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید...التماس دعا.


راستی اینم دعای فوق العاده زیبای ربنا از استاد محمد رضا شجریان برا دانلود...


عنوان: Shajarian-Rabana
حجم: 4.36 مگابایت

۱۸ تیر ۹۲ ، ۲۳:۴۹ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

با wi-fi آن سوی دیوارها را هم ببینید


همیشه دوست داشته‌اید به طریقی سر از کار همسایه خود درآورید یا ببینید آن سوی دیوار چه می گذرد؟ به نظر می‌رسد فناوری تکمیل شده دانشگاه ام.آی.تی برای شما ساخته شده است: یک فرستنده سیگنال وای-فای که می‌تواند تبلت یا لپتاپ شما باشد کافی است، باقی کار را به این فناوری جدید که Wi-Vi نام گرفته است بسپارید.


مدتی پیش خبرهایی مبنی بر ابداع یک فناوری مبتنی بر سیگنال های وای-فای برای تشخیص حرکت در آن سوی دیوار منتشر شد و به تازگی محققان دانشگاه ام.آی.تی آن را تکمیل کرده اند. این سیستم دو سیگنال یکسان نزدیک به هم که یکی وارون دیگری است را ارسال می‌کند تا برآیند آن‌ها همدیگر را خنثی کند.اگر کسی پشت دیوار حرکت کند بازگشتی سیگنال از اشیای ثابت خنثی می‌شود و تنها اثر حرکت فرد مشخص می شود. گیرنده دستگاه هم با تحلیل داده‌ها مکان دقیق فرد و حرکت او را محاسبه کرده و نشان می دهد. با این فناوری می‌توان حتی حرکات دست و پای فرد را هم تشخیص داد و از آن می‌توان در کنترل وسایل خانگی استفاده کرد.


حالا ابداع کنندگان این فناوری معتقدند از آن می‌توان در امور نظارتی در مکان های حساس هم استفاده کرد و از دقت بالای آن مطمئن بود. پس اگر روزی در دست تک تیراندازان پلیس هنگام عملیات یک تبلت دیدید تعجب نکنید احتمالا او در حال ردیابی هدف خود است.

۱۸ تیر ۹۲ ، ۰۹:۵۰ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

چرا شرکت های خدمات دهنده اینترنت مرتبا IP شما را عوض میکنند؟



اگر با هر سرویسی که آدرس IP اینترنت منزل تان را به نمایش می گذارد، آن را چک کنید؛ پس از چندی در خواهید یافت این اعداد به طور منظم یا منظم و دوره ای تغییر می کنند. اما دلیل این امر چیست؟ 

آیا دلیل خاصی دارد که شرکت های خدمات دهنده اینترنت (ISP) مرتبا آدرس آی پی ما را تغییر می دهند و این امر ضروری است؟ هدف از آی پی های دینامیک و پویا (dynamic IP) در مقابل آی پی های ثابت و ایستا (static IP) چیست؟ جالب اینجا است که این تغییر آی پی روال خاصی نداشته و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است و می تواند در بازه هفتگی، ماهیانه و حتی چند ماه یک بار اتفاق بیفتد. 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به دلیل این تغییر و تفاوت دو نوع آدرس آی پی بپردازیم...


ادامه مطلب...
۱۷ تیر ۹۲ ، ۰۹:۲۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

SmartWatch 2


کمپانی سونی با ارائه لوازم جانبی متفاوت، سعی کرده تا حلقه محصولات خود را تا حد ممکن برای کاربران هیجان انگیز سازد. در حالی که شایعات بسیاری پیرامون ساعت هوشمند اپل و سامسونگ شنیده می شود، این سونی است که با ارائه نسل جدید ساعت هوشمندش امیدوار است تا بتواند از تب ایجاد شده در بازار، به نفع خود استفاده نماید. 


اگر دوست دارید در مورد قابلیت های این گجت پوشیدنی اطلاعات بیشتری را کسب نمایید، می توانید بیانیه خبری رسمی سونی را در ادامه مطلب مطالعه نمایید...!


ادامه مطلب...
۱۵ تیر ۹۲ ، ۰۸:۲۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

قابلیت های جدید ویندوز ۸.۱


آپدیت جدید ویندوز که نسخه ۸.۱ را قرار است با خود به همراه بیاورد، آنقدر برای مایکروسافت اهمیت داشت که این کمپانی، بخشی از جدیدترین کنفرانس خود را به آن اختصاص داد. 


این موضوع نشان از آن دارد که این آپدیت، تغییرات بسیاری را در دل خود گنجانده و آمده تا از حجم انتقادات وارده بر ویندوز ۸ بکاهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر جدید ترین امکاناتی که در ویندوز ۸.۱ گنجانده شده...


ادامه مطلب...
۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری