نتیجه ۵ دقیقه خاموشی گوگل : از دست دادن ۵۴۵۰۰۰ دلار درآمد و کاهش ۴۰ درصدی ترافیک وب سایت جهانی!!!



به نظرتان گوگل تا چه حد در زندگی روزمره ما رسوخ کرده و می تواند شایسته این عنوان باشد؟

برای پاسخ به سوال بالا ابتدا بگویید که فکر می کنید تنها ۵ دقیقه خاموشی بزرگترین موتور جستجوی دنیا باعث چه اتفاقاتی خواهد شد؟ خب، شاید موارد خیلی زیادی.

این همان چیزی است که روز جمعه به وقوع پیوست. درست هنگامی که گوگل از ساعت ۳:۵۲ تا ۳:۵۷ به وقت اقیانوس آرام از دسترس خارج شد. این موضوع باعث عدم دسترسی کاربران به موتور جستجو و برخی دیگر از سرویسهای این شرکت شد.

و البته مشکل اساسی اینجا است که بخش عظیمی از کاربران اینترنت، شدیدا به گوگل وابسته شده اند تا هر روز آنها را در اقیانوس نا آرام اینترنت به مقصد برساند. اما در این ۵ دقیقه سیاه کاربران هیچ پناهگاهی نداشته اند.

در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ گوگل اعلام کرد که درآمد ۱۴.۱ میلیارد دلاری داشته است. این عدد به معنی کسب درآمد ۱۰۸۰۰۰ دلاری در هر دقیقه توسط این شرکت است. پس می توان نتیجه گرفت این ۵ دقیقه، حداقل ۵۴۵۰۰۰ دلار برای گوگل آب خورده باشد. 

علاوه بر این، مدت زمان کوتاه پایین بودن سرورهای گوگل تاثیر فراوانی بر ترافیک سایت ها در سراسر دنیا داشته است. و بنا بر گزارش GoSquared، ترافیک جهانی وب سایت طی این مدت با کاهش ۴۰ درصدی روبرو شد. زیرا بسیاری از صاحبان وب سایت در سراسر دنیا برای بخش اعظم ورودی های سایت شان به گوگل وابسته اند. 

این اعداد و ارقام به خوبی نشان می دهد که زندگی روزمره ما چگونه با گوگل به هم گره خورده است...!