جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

حقه ای در کار نیست، نمایشگر خمیده Galaxy Round کاربردی است


از وقتی سامسونگ تلفن گلکسی راند را معرفی کرده تقریباً در اغلب نقدها درباره نمایشگر خمیده و منعطف (نشکن) آن صحبت از حقه بودن صفحه خمیده و غیر کاربردی بودنش می شود. اما متخصصان وب سایت DisplayMate که پیش تر آزمایش نمایشگر گلکسی نوت ۳ آنها را دیده بودیم، معتقدند صفحه نمایش خمیده چیزی بیش از این حرف ها است.


به طور مختصر مزایای نمایشگر خمیده از نظر DisplayMate به شرح زیر است:

• صفحه نمایش مقعر: انحنای گلکسی راند نسبتاً کم است ـ لبه های سمت راست و چپ فقط ۲.۶۶ میلیمتر از مرکز بالاترند- لذا اثر آن در عین اهمیت، محسوس نیست. 
• حفظ بیشتر حریم خصوصی: به واسطه خمیدگی صفحه نمایش برای کسانی که اطراف شما هستند خواندن آن سخت تر است.
• بازتاب کمتر: نمایشگر خمیده، کمتر نور را باز می تاباند. انحنای موجود باعث به حداقل رساندن انعکاس نور محیط می شود.
• کاهش براقیت: نمایشگرهای OLED منعطف از مواد پلاستیک منعطف ساخته می شوند؛ به همین خاطر آن حالت براقی که در نمایشگرهای دیگر به واسطه شیشه روی پنل نمایش وجود دارد را در اینجا نداریم. بدون پوشش شیشه ای به نظر می رسد که نمایشگر OLED بی واسطه، درست در سطح قرار دارد.
با این اوصاف همین مزایا را می توانیم به تلفن خمیده ال جی G Flex نیز بسط دهیم. به هر حال نظر اصلی را فقط بعد از تجربه شخصی و گسترده مردمی می توان داد. شما فکر می کنید این نوع نمایشگرها راه خود را به آینده باز خواهند کرد؟ 
۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۸:۱۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

به زودی تلویزیون ها و یخچال های سامسونگ با هم صحبت خواهند کرد!


بالاخره سامسونگ اولین قدم را در جهت تحقق اینترنت اشیا برداشت، و SDK تلویزیون هوشمند جدید خود را در کنفرانسی که در سانفرانسیسکو برگزار کرد، در اختیار توسعه دهندگان قرار داد.


تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ قادر خواهند بود، آخرین وضعیت یخچال، ماشین لباسشویی و کولر را مستقیما در نمایشگر خود نشان دهند. به طور مثال به ما بگویند که ماشین لباسشویی در فرایند شستن لباس ها در چه مرحله ای است، یا این که آیا کسی در یخچال را باز کرده یا خیر. حتی به آسانی می توان جهت باد کولر را، در هنگام تماشای فیلم، از طریق تلویزیون تغییر داد. احتمالا در گام های بعدی این تلویزیون ها قادر خواهند بود با چراغ های خانه و یا محصولات خانگی سایر تولید کنندگان هم ارتباط برقرار کنند.


طرفداران اینترنت اشیا مدت ها منتظر عملی شدن چنین ارتباطاتی میان وسایل پرکاربرد خانه بودند، ولی به ندرت پیش می آمد که یک شرکت بزرگ و یا یک تولید کننده عمده به وضوح در این مسیر گام بردارد. از طرف دیگر، اسمارت تی وی ها یا همان تلویزیون هایی که با پسوند هوشمند به بازار عرضه می شدند، همه چیزی در آن ها یافت می شد، جز هوش. اما این بار گویا سامسونگ به طور جدی وارد این عرصه شده، و در نظر دارد بار دیگر نوآوری و پیشتاز بودن خود را به رخ رقبا بکشد و کم کم یک سبک زندگی جدید را نیز به تصویر در آورد.


سامسونگ در بازار تلویزیون ها دست بالا را دارد، به طوری که گفته می شود این شرکت سال گذشته 53 میلیون تلویزیون فروخته. در حالی که تماشای آنلاین ویدیو از طریق تلویزیون ها هنوز جا نیافتاده، با این حال نزدیک به 20% صاحبان تلویزیون های هوشمند سامسونگ در ایالات متحده آمریکا از این قابلیت تلویزیون ها استفاده می کنند. بنابراین همه چیز برای سامسونگ آماده است تا در این بازار جدید وسایل خانگی متصل به هم، از رقبا پیشی بگیرد.

۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۱:۲۲ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

پروژه Ara: ابتکار اوپن سورس سخت افزاری موتورولا برای ساخت تلفن های هوشمند ماژولار


موتورولا اخیرا از پروژه Ara رونمایی کرد. یک ابتکار اوپن-سورس برای ساخت تلفن های هوشمند ماژولار، با هدفی ساده: «آنچه اندروید برای نرم افزار انجام داد، Ara برای سخت افزار میسر کند.»


در طرح این شرکت قرار است اکوسیستمی راه اندازی شود که در آن تولیدکنندگان ثانوی سخت افزار بتوانند برای تلفن های هوشمند مردم، قطعاتی قابل جایگذاری در درون یک کالبد اصلی را بسازند.

به بیان دیگر شما می توانید پردازنده، نمایشگر، و قطعات جدید دیگری را از بین سخت افزارهای ارائه شده توسط شرکت ها انتخاب کرده و به جای قطعه اولیه دستگاه خود بنشانید. در این طرح بدنه تلفن به مثابه کیس های کامپیوتر در نظر گرفته شده.


موتورولا با گروه Phonebloks که اخیرا طرح جاه طلبانه مشابهی را به نمایش در آورد کار خواهد کرد و می خواهد تخصص های فنی خود را در اختیار این گروه قرار دهد تا بتوانند در کنار هم این ایده را تا مرحله اجرا پیش ببرند.

در پروژه Ara یک قالب، اسکلت یا ساختار اصلی در کنار ماژول های متنوع قرار می گیرد. این ماژول ها شامل هر قطعه ای از دستگاه هستند. کیبورد فیزیکی، نمایشگر، باتری و یا حتی سنسورهای مختلف. سپس هر کس می تواند بنا به سلیقه خود یک تلفن را با ترکیبی از قطعات مختلف شکل دهد.

۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۱:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری