جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

کلیدهای میانبر کاربردی در ویندوز 8

 

استفاده از کلیدهای میانبر در نرم‌افزارها، باعث افزایش سرعت کاربران می‌شود. سیستم‌عامل ویندوز ۸ هم مانند سایر نرم‌افزارها از کلیدهای میانبر زیادی برخوردار است.

آشنایی با کلیدهای میانبر مطرح شده در این بخش تجربه کاربری شما را هنگام استفاده از ویندوز ۸، لذت‌بخش‌تر و بهتر می‌کند. سعی کنید این کلیدهای ترکیبی را به یاد بسپارید تا علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، به صورت حرفه‌ای‌تری از ویندوز ۸ استفاده نمایید.


ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۱:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

منوی استارت در نسخه جدید ویندوز ۸.۱

مایکروسافت در کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان خود خبر بازگشت منوی استارت به ویندوز ۸.۱ را داد، اما زمان انتشار بسته بروز رسانی که این قابلیت را به ویندوز اضافه می‌کند را اعلام نکرد. حال تصویری از نسخه ۹۷۸۸ ویندوز ۸.۱ به بیرون درز کرده که منوی استارت در آن اضافه شده است.



آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید همان منوی استارت جدید ویندوز ۸.۱ است که خود مایکروسافت نیز در BUILD 2014 به نمایش در آورد. اما این اسکرین شات از نسخه‌ی در حال توسعه ویندوز ۸.۱ گرفته شده است و این بدین معناست که مایکروسافت توانسته منوی استارت را با شکل و شمایل جدید طراحی و پیاده سازی کند. به این ترتیب انتظار می‌رود به زودی شاهد اضافه شدن این قابلیت به ویندوز ۸.۱ شوید.

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

رتبه بندی زبان‌های برنامه نویسی IEEE براساس فاکتورهای مختلف


در صورتی که علاقمند به کدنویسی باشید و هنوز تصمیم خود برای انتخاب زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود را نگرفته‌اید یا اگر یک برنامه‌نویس حرفه‌ای بوده و می‌خواهید محیط جدید با زبان جدیدی را برای تجربه و کار انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به جدول زبان‌های برنامه‌نویسی IEEE داشته باشید که براساس 12 فاکتور و با استفاده از ده منبع تهیه شده است.


ادامه مطلب...
۲۱ تیر ۹۳ ، ۲۲:۱۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

کورتنا با ۱۴ حدس صحیح، رکورد دار پیش‌بینی‌های صحیح در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ شناخته شد!


یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دستیار صوتی کورتنا، پیش‌بینی وقایع مختلف است. قابلیتی که آن را اندکی نسبت به رقبایی همچون سیری یا Google Now متفاوت می‌سازد. در همین راستا کورتنا پیش‌بینی‌های جالبی را در رابطه جام جهانی 2014  برزیل انجام داده است.


«کورتانا، نام دستبار صوتی windows 8 شرکت مایکروسافت است»


ادامه مطلب...
۲۰ تیر ۹۳ ، ۲۲:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

تکنولوژی NFC چیست و چه کاربردهایی دارد؟


ممکن است تا کنون با شیوه‌های مختلفی از پرداخت‌های الکترونیکی کار کرده باشید. پرداخت اینترنتی، پرداخت با کارت‌های اعتباری و عضو شتاب، پرداخت از طریق کارت‌های هوشمند بدون تماس مانند کارت‌های مترو و همچنین پرداخت‌هایی از طریق دستگاه موبایل خود که به صورت‌های مختلفی همچون پیامکی، اینترنت موبایل و ... در دسترس هستند.

اما چند وقتی هست که می‌توان تکنولوژی ارتباط میدان نزدیک (NFC) را نیز به این روش‌های پرداخت افزود. این فناوری مدتی است که در محافل و نمایشگاه‌های معتبر سرتاسر دنیا علاقه کاربران را به خود جلب کرده است و در این مقاله سعی داریم برخی از قابلیت‌ها و توانایی‌های آن را به شما معرفی نماییم.


ادامه مطلب...
۲۰ تیر ۹۳ ، ۰۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

تاثیر خارق‌العاده جلوه‌های ویژه در سریال Game of Thrones


در صورتی که دنیای امروز خود را بدون وجود فناوری‌های کامپیوتری در نظر بگیریم، زندگی بسیار سخت و بی‌رنگ و لعابی را پیش روی خود خواهیم دید. یکی از جلوه‌های پررنگ حضور فناوری در تلویزیون و فیلم‌های سینمایی است که یکی از بهترین نمونه‌های آن، سریال تلویزیونی Game of Thrones است. در ادامه می‌توانید ویدئویی را به‌نظاره بنشینید که نشان‌دهنده‌ی جلوه‌های ویژه‌ی مورد استفاده در این سریال است.


برای دیدن ویدئو کلیک کنید


 به‌طور حتم تماشای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی بدون بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری جذابیت چندانی نخواهد داشت، مخصوصاً اگر در مورد Game of Thrones صحبت کنیم. این سریال که توانسته توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند، شاهد فعالیت دو کمپانی SpinVFX و Mackevision برای تهیه جلوه‌های ویژه است. این کمپانی‌ها اخیراً ویدئویی را منتشر ساخته‌اند که شامل تصاویری از جلوه‌های تصویری مورد استفاده در فصل چهارم از این سریال محبوب است. شاید نگاهی به این تصاویر گویای توجه به کوچک‌ترین جزئیات در ساخت این جلوه‌ها باشد که نقش پررنگی در بالا رفتن محبوبیت و استقبال از این سریال داشته‌اند.

شاید جالب باشد تا بدانید که برای ساخت هر قسمت از این سریال، بودجه‌ای 6 میلیون دلاری صرف می‌شود که البته با در نظر گرفتن حجم بالای جلوه‌های ویژه می‌توان این میزان از بودجه را برای ساخت چنین محصول خوش ساختی منطقی عنوان کرد. این تصاویر نشان از این دارند که صنعت سینما امروز تنها در تصاویر ضبط شده و دیالوگ‌های ادا شده توسط بازیگران خلاصه نشده و استفاده از فناوری و جلوه‌های ویژه نقش موثری در جذاب بودن هنر هفتم دارد.

۱۹ تیر ۹۳ ، ۲۳:۳۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

با انواع سنسورهای به کار رفته در تلفن‌های هوشمند آشنا شوید


سنسورها امروزه بخش قابل توجهی از تلفن‌های هوشمند را به تسخیر در آورده‌اند. سنسور اثرانگشت، سنسور حرکت‌سنج یا همان ژیروسکوپ، سنسور تشخیص میزان نور و ده‌ها مورد دیگر که امروزه بخشی از  تلفن‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند و بدون شک بدون آن‌ها پازل تلفن‌های ما یک قطعه کم دارد. با ما برای معرفی انواع سنسورهایی که در تلفن‌های هوشمند به کار می‌رود همراه شوید.

 شاید برای شما هم تاکنون این سوال به وجود آمده باشد که چند نوع سنسور در آیفون یا تلفن اندرویدیتان به کار گرفته شده است؟‌ در واقع بسیاری از کارهای خارق‌العاده‌ای که این ماشین‌های کوچک انجام می‌دهند، ناشی از وجود یک سنسور به خصوص در آن برای اجرای این فرآیند است. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را بیشتر با سنسورهای به کار رفته در تلفن‌های هوشمندتان آشنا سازیم.

 

ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۳ ، ۲۲:۴۷ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

آیا کاربران اندروید به آنتی‌ویروس نیاز دارند؟


سوال مهمی همواره در میان کاربران اندروید وجود داشته که معمولا گوگل به یک نحو و شرکت‌های امنیتی به نحو دیگری آن را پاسح گفته اند. سوال این است که آیا کاربران اندروید به یک برنامه آنتی‌ویروس نیاز دارند تا گوشی‌های هوشمند خود را در برابر بد افزارها حفظ نمایند یا خیر؟


ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

چند گیگابایت اطلاعات یک انسان را می سازد ؟!


چه مقدار اطلاعات در درون یک انسان ذخیره شده است؟ البته نیازی نیست سراغ ارقام نجومی بروید، به آن اندازه ای هم که شما فکر می کنید، نیست. تمام فضایی که نیاز دارید 1.5 گیگابایت برای ذخیره سازی تمام کدهای ژنتیک تان می باشد. این رقم را Veritasium در آخرین تحقیق خود در زمینه بهره برداری از مغز محاسبه کرده است که در آن با استفاده از بیت ها به بررسی  ملکولهایی که کد ژنتیک یک فرد را تشکیل می دهند پرداخته است.


ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

تماشا کنید : این ویدیو اثبات می کند که اسمارت فون LG G3 ضد آب است!


در سال های اخیر ، دریافت گواهینامه IP برای اثبات ضد آب و ضد گردوغبار بودن در پرچم داران شرکت ها مرسوم شده است.اما ال جی این گواهینامه را برای پرچم دار جدید خود LG G3 دریافت نکرده است.با این حال روز گذشته ویدیویی در یوتیوب منتشر شد که G3 را در برابر نفوذ آب آزمایش کرد.

برای تماشای ویدئو کلیک کنید


ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۴:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

مایکروسافت از روشی جدید برای مقابله با تکثیر غیر قانونی ویندوز 9 استفاده خواهد کرد


شرکت مایکروسافت برای مقابله با تکثیر غیر قانونی سیستم عامل جدید ویندوز موسوم به ویندوز 9 از روش جدیدی استفاده خواهد کرد. اخباری که از Redmond به گوش میرسد حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد استفاده از کلید 16 کاراکتری را که تاکنون برای شناسایی اصلی بودن ویندوز در نسخه های قبلی استفاده میشد کنار بگذارد و از فعالسازی آنلاین برای این کار استفاده نماید.

ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۴:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری