لری پیج مدیر عامل شرکت گوگل سرشار از ایده‌های جاه‌طلبانه است. او حالا یکی از موفق‌ترین چهره‌های روی کره زمین است. 

او از ایده‌هایی که باعث جلو رفتن فناوری نشوند، ناراضی است و رویاهایش را در برنامه‌های او در Google X می‌توان دید؛ جایی که لابراتوار تجربی گوگل است و برنامه‌هایی مانند لنزهای تماس هوشمند، خودروهای بدون راننده، بالون‌های برقراری ارتباط اینترنتی، روبات‌های شبیه انسان و غیره در حال ساخت و توسعه هستند.

در ادامه برخی از دیدگاه‌های آقای پیج را در زمینه‌های مختلف با هم می‌خوانیم.

در رابطه با ایجاد تفاوت:

اگر بخواهم در یک جمله بگویم که شما چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، باید بگویم: همیشه سخت روی چیزی که برایتان جذاب است، کار کنید!


در رابطه با خلاقیت و پیاده‌سازی آن:

تنها خلاقیت کافی نیست، شرکت تسلا انرژی الکتریکی را که ما استفاده می‌کنیم، اختراع کرد اما هنوز در تلاش است تا این فناوری را وارد زنگی مردم کند. باید هر دو چیز را با هم ترکیب کنید: ابتکار و اختراع به همراه شرکتی که بتواند این ابتکار را تجاری‌سازی کرده و به مردم عرضه کند.


در رابطه با زیباسازی محصولات گوگل:

من فکر می‌کنم یک ویژگی هنری در کارهایی که ما انجام می‌دهیم، وجود دارد. به عنوان یک شرکت در حوزه فناوری من همیشه تلاش کرده‌ام تا بر روی زیبایی محصولات تاکید کنم.


در رابطه با این که چه چیزی مهم است:

بسیاری از شرکت‌ها هستند که در طول زمان پیشرفتی نمی‌کنند. آنها چه کاری را اشتباه انجام می‌دهند؟ آنها معمولا از آینده غافل هستند. من معمولا بر این نکته تمرکز می‌کنم که آینده واقعا چه شکلی خواهد بود؟ و ما چطور می‌توانیم خلقش کنیم و ما چطور می‌توانیم سازمان خود را به قدرتی برسانیم که بتواند بر روی آینده تمرکز کند و به سمت آن با سرعت بالایی حرکت نماید؟


در رابطه با استفاده از پول به عنوان یک عامل انگیزشی:

اگر ما با پول هیجان‌زده شده بودیم، شرکت گوگل را مدتها قبل می‌فروختیم و باقی عمر خود را در ساحل زندگی می‌کردیم!


در رابطه با مدیر عاملی:

شغل من بعنوان یک مدیر عامل این است که اطمینان داشته باشم هر کسی در داخل شرکت دارای فرصت‌های خوبی برای پیشرفت است و این احساس را دارد که اثر معناداری بر شرکت داشته و برای جامعه نیز مفید است. هدف من برای گوگل این است که شرکتی پیشرو باشد نه پیرو!


در رابطه با فلسفه گوگل در مقابل فلسفه اپل:

من این بحث را با استیو جابز داشتم، او همیشه می‌گفت که شما در گوگل کارهای زیادی انجام می‌دهید. البته به نظر من استیو در انجام یک یا دو کار بسیار موفق عمل کرد ولی ما به دنبال اثرگذاری بیشتری بر دنیا با انجام کارهای بیشتر هستیم.


در رابطه با منابع گوگل:

ما این شانس را داریم که هر زمان که می‌گوییم: می‌خواهیم کاری را انجام دهیم، مردم باور می‌کنند که ما توان انجام آن کار را داریم چرا که ما منابع مورد نیاز برای انجام آن کار را داریم.


منبع : زومیت