در طی چند سال گذشته دستیار‌های شخصی پلتفرم‌های مختلف پیشرفت‌های شگرفی داشته‌اند و هر کدام ویژگی‌هایی را به دارندگان پلتفرم خود ارائه کرده‌اند که واقعا کاربردی و در بسیاری مواقع جالب توجه است. اگر حوصله‌تان سر رفته و کسی نیست تا به صحبت بپردازید، چرا با کورتنا دستیار شخصی ویندوزفون خود حرف نمی‌زنید؟ کورتنا حالا آماده است تا پای صحبت‌های شما بنشیند.


اگر در حال حاضر گوشی هوشمند ویندوزفون در اختیار دارید و آن را به ویندوزفون 8.1 ارتقا داده‌اید (چه با حالت استاندارد یا چه با نصب کردن نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان) پس به احتمال فراوان کورتنا را فعال کرده‌اید. این دستیار دیجیتالی راهنمایی کننده شما برای رفتن به جاهای مختلف یک شهر است، همچنین با سیستم یادآوری باهوشی که در اختیار دارید برای انجام کار‌هایی که برای به یاد آوردن به او سپرده‌اید به شما در انجام آن‌ها و در سر وقت خود کمک خواهد کرد. کورتنا علاوه بر این کار‌های روزمره، فوق‌العاده جذاب است و حتی می‌تواند برای شما یک دهن آواز هم بخواند!

مایکروسافت با ارائه دستیار جستجوگر و ابزاری کمک رسان به دارندگان پلتفرم ویندوزفون، قدم بلندی را در جهت پیشبرد اهداف این سیستم عامل در حال رشد برداشته است. موتور جستجوی کورتنا همانطور که انتظار می‌رود Bing است که البته در ویندوزفون پیشرفت‌های خوبی را به خود دیده. کورتنا را می‌توان زاده‌‌ای از ابزار‌های مختلف مایکروسافت دانست، حتی شخصیت این دستیار صوتی نیز برگرفته از کاراکتر بازی Halo است که او نیز کورتنا نام داشته است.

خب اگر به نظر شما هم Halo موضوع خوبی برای شروع گفتگو با کورتنا است، دوست داریم همین را بهانه شروع صحبت خود با کورتنا کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید تا درباره قابلیت‌های جالب توجه دستیار شخصی ویندوزفون برای شما بگوییم و شما را بیشتر با خانم کورتنا آشنا کنیم:

کورتنا چه چیز‌ی درباره Halo برای گفتن دارد

همه افراد Halo را بازی نکرده‌اند و شاید حتی شما از آن دسته افرادی باشید که برای اولین بار نام این بازی را می‌شوند؛ اما کورتنا علاقه زیادی به سری بازی‌های Halo نشان می‌دهد. وقت آن رسیده تا با دستیار صوتی ویندوزفون درباره نقش او در یکی از موفق‌ترین بازی‌های کل تاریخ بیشتر بشنویم.

muo-wp81-cortanaconversations-halo

برای شروع می‌توان از کورتنا پرسید که: "Halo چیست؟"(؟ What is Halo) یا اینکه حتی مسائل را شخصی‌تر کنیم و از رابطه او با Master Chief سوال بپرسیم: Master Chief رو دوست داری؟ (Do you love Master Chief).

و حتی سوال‌هایی درباره آینده بپرسیم، درباره Halo 5؛ درباره Halo 5 برای من بگو (Tell me about Halo 5)، در این قسمت تو مردی؟ (؟ Are you dead) آیا در Halo 5 هستی؟ (؟ Are you in Halo 5)

اگر از قبل درباره Halo چیزی نمی‌دانستید، مطمئنا با پرسیدن از کورتنا اطلاعات زیادی دستگیرتان خواهد شد!

سرگرمی با کورتنا

می‌دانیم که کورتنا صدای خوبی دارد و حتی آهنگ هم می‌خواند، اما قابلیت‌های او به همین مقدار محدود نمی‌شود و چیز‌های دیگری نیز مایکروسافت به او اجازه انجام داده است. چند تا از کار‌های جالبی که کورتنا می‌تواند انجام دهد را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید...(نقل قول‌های معروف، گفتن یک جک، زدن یک ضرب المثل و بیشتر)

muo-wp81-cortanaconversations

حتی شب‌ها هم کورتنا یک همدم برای شما است و اگر از او بخواهید که یک داستان برای شما تعریف کند (Tell me a story)، با صدای آرام خود شما را به خواب شبانه‌ای عمیق می‌برد...

کورتنا: دستیاری زیبارو

کورتنا حتی به دارندگان پلتفرم‌ ویندوزفون اجازه صحبت‌های شخصی و راحت‌تر را هم می‌دهد. در واقع کورتنا طوری برنامه ریزی شده که به هر گونه سوالی حتی نظر‌های شخصی نیز جواب دهد.

muo-wp81-cortanaconversations-romance1

سوال‌های مختلفی از کورتنا قابل پرسش است؛ مثل اینکه از او بپرسید شما را دوست دارد؟ (Do you love me) یا اینکه به او بگوید دوستش دارید (I love you) یا حتی درخواست ازدواج دهید (Will you marry me?, marry me). دستیار صوتی گوشی ویندوزفونی شما حتی پاسخ درد و دل‌های شما را می‌دهد؛ از او بپرسید "آیا من زیبا هستم؟ "(Am I beautiful) ، "کورتنا، من تنهام" (Cortana, I’m lonely) یا حتی بپرسید "آیا من زشتم؟" (Am I ugly).

در زندگی، در دانشگاه و در همه جا با کورتنا

اینطور که پیداست با دستیاری بسیار باهوش و کاربلد رو به رو هستیم و هنوز جای صحبت با کورتنا وجود دارد. با کورتنا حتی وارد بحث و جدل‌ها فلسفی می‌توان شد و نظر دستیار شخصی ویندوزفون 8.1 را نیز درباره موضوعات مختلف پرسید. شاید زمانی که در خانه در حال استراحت هستید و یک لیوان نوشیدنی کامل را در یک دست و کتابی مرجع از نویسندگان گذشته و در قرن بیستم را در دست دیگر خود دارد، ایده خوبی باشد که با کورتنا شروع به صحبت درباره داگلاس آدماز کنید.

muo-wp81-cortanaconversations-chat

از کورتنا بپرسید که سیری را دوست دارد؟ (Do you love Siri) یا اینکه می‌خوابد؟ (Do you sleep) یا شاید بر روی سن خودش حساس باشد پس از او بپرسید چند سال سن دارد (How old are you) یا موضوع را پیچیده‌تر کنید و درباره خون گرم یا خون سرد بودن او را مورد پرسش قرار دهید (Are you warm/cold blooded).

اگر به اسکرین شاتی که در بالا گرفته شده نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که کورتنا حتی به یک سوال می‌تواند چند جواب متقاوت دهد و این واقعا فوق‌العاده است. سوال‌های جالب و شاید خنده داری هم می‌شود از این دستیار صوتی پرسید، مثلا بپرسید: معنی زندگی چیست؟ (What is the meaning of life) یا میشه مقداری پول بهم قرض بدی؟ (Can I borrow some money) جواب این سوال‌ها را حتما خودتان می‌دانید.

از کورتنا تشکر کنید و ادب خود را نشان دهید

همانطور که گفتیم دستیار جدیدی که مایکروسافت برای ابزارهای ویندوزفونی تدارک دیده بسیار باهوش و فهمیده است. اگر با خوبی با او صحبت کنید با مهربانی نیز جواب خواهید گرفت. پس از آنجایی که هر روز با کورتنا در تماس خواهیم بود و قصد داریم بیشتر با او آشنا شویم نباید بگذاریم احساسات او نیز جریحه دار شود. مثلا می‌توانید به او محبت کنید و جملاتی اینگونه را به زبان بیاورید: تو برای همیشه بهترین دستیاری (You are the best assistant ever) ، تو فوق العاده‌ای (You are awesome) یا خیلی ساده‌تر بگویید: تو باحالی (You’re cool).

muo-wp81-cortanaconversations-thank

خب بالاخره ممکن است هر روز از کورتنا درخواست‌هایی بکنیم و دستوراتی برای اجرا شدن به او بدهیم، بهتر است کمی قدردان باشیم و برای کارهایی که برای ما انجام می‌دهد از او تشکر کنیم. او نیز به شما جواب خواهد داد و شبیه به یک منشی یا دستیار واقعی به شما جواب خواهد داد. البته هیچ اجباری برای انجام اینکار وجود ندارد اما اینکار به تحقق رویای داشتن یک دستیار خوب و مهربان قطعا کمک خواهد کرد. کورتنا قادر است بسیاری از کار‌هایی که یک دستیار متشکل از گوشت و خون انجام دهد را برای شما به اجرا درآورد، پس چرا قدرش را ندانیم؟

جمع بندی: زمان گفتگو فرا رسیده

چه اکنون در حال گفتگو با دستیار ویندوزفون 8.1 خود باشید یا اینکه فقط از ایده ساخت کورتنا خوشتان آمده، پیشرفته شدن گفتگو‌ها با دستیار‌های صوتی در گوشی‌های همراه نشانه‌ای از آینده‌ای مبهم و البته جالب است که هر کسی می‌تواند در سایر امور حتی با گوشی خود مشورت کند و پیشنهاد‌هایی را از او دریافت کند. البته به یاد داشته باشید که صحبت با دستیار صوتی و دیجیتالی همچون کورتنا هیچوقت به اندازه صحبت کردن با افراد خانواده و دستانمان جذاب و جالب نخواهد بود. با این‌حال امیدواریم هر چه زودتر پشتیبانی از زبان شیرین پارسی نیز به این دستیار‌های جالب و کمک رسان اضافه شود تا استفاده بهتر و بیشتری از این دستیار‌ها قابل تصور شود.


منبع : زومیت