جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

How to Program c.p.p


سلام...

شاید دیره ولی فک میکنم این کتاب به درد خیلیهاتون میخوره!

اونایی که این کتاب رو خوندن میدونن که واقعا کتاب خوبیه و ارزش خوندن رو داره....پس اگه نخوندین حتما برا یه بار هم که شده بخونیدش!!!


دریافت
عنوان: How to Program C.P.P - 5th Edition - Farsi Edition
حجم: 30.2 مگابایت



۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۵:۰۴ ۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

اولین تلفن های هوشمند با نمایشگر منعطف


گویا مرز بعدی که تلفن های هوشمند پشت سر خواهند گذاشت، انعطاف پذیری نمایشگر است و اگر از زمانش می پرسید، مدیران سامسونگ تایید کرده اند که به زودی گلکسی نوت ۳ اکتیو را با نمایشگر منعطف رونمایی خواهند کرد.


در آن سو ال جی هم که نمی خواهد قافیه را به رقیب هم وطنش ببازد اطلاعاتی را درباره LG Z منتشر کرده، از جمله اینکه تلفنی دارای نمایشگر منعطف و مقعر خواهد بود. نامگذاری آن با حرف Z نیز اشاره به محور Z در جدول مختصات و اضافه شدن یک بعد جدید به تلفن های ال جی دارد.

LG Z هم مثل گلکسی نوت ۳ منعطف در دست تولید است و در همین ماه میلادی معرفی خواهد شد، ولی احتمالا رقابت بر سر مقام اولین تلفن با نمایشگر منعطف را سامسونگ خواهد برد.

اگر می پرسید غیر از سبک و نشکن بودن نمایشگرهای جدید، دیگر چه مزیتی می توان برای شان بر شمرد، باید به کاهش هر چه بیشتر حاشیه نمایشگر ها، کاهش ضخامت دستگاه ها، و بالارفتن دوام قسمت جلوی آنها اشاره کرد. هر چند فعلا، تنها همین دو محصول آن هم در مقادیر کم به بازار عرضه خواهند شد، ولی به زودی سایر تولیدکنندگان هم از این نوآوری بهره خواهند گرفت.

۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

نخستین بزرگراه هوشمند در بریتانیا


روزی را تصور کنید که خودروی شما در جاده به صورت بی وقفه به اینترنت متصل شده و به دریافت و ارسال اطلاعات مشغول است. اما اینجا فقط در مورد اتصال سرنشینان خودرو به اینترنت صحبت نمی کنیم. بلکه موضوع در مورد ارتباط اتومبیل با جاده است.


در بریتانیا از پروژه ای آینده نگرانه پرده پرداری شده که نسل جدیدی از جاده ها را به ما وعده می دهد. در این پروژه قرار است یک بزرگراه به طول ۸۰ کیلومتر به سنسورهایی مجهز شود که ترافیک جاده را تحت نظر می گیرند و سیگنال های اطلاعاتی را به موبایل های درون خودروها ارسال می کنند.

نتیجه این خواهد شد که شما یک بزرگراه هوشمند در اختیار دارید. چرا که خودروها و جاده همگی به یکدیگر متصل هستند و از وضعیت همدیگر مطلع اند. 

کاربرد چنین سیستمی بسیار فراتر از کنترل ترافیک است و پایه ای برای آینده ای است که جاده ها توسط خودروهای بدون راننده کنترل می شوند. اطلاعات دریافتی از سنسورها به یک سیستم مرکزی ارسال می شود که از طریق هوش مصنوعی رفت و آمده بزرگراه را کنترل می کند. حالا این سیستم مرکزی می تواند مستقیما با تک تک خودروها در تماس باشد و سرعت آنها را تنظیم کند.

محققان می گویند، اجرای این پروژه آزمایشی سنگ بنایی خواهد بود برای ایجاد بزرگراه های هوشمند آینده. اطلاعات به دست آمده از این بزرگراه، کمک بزرگی برای توسعه سیستم های حمل و نقل آینده خواهد بود.

۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۳:۳۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

راهکار وسترن دیجیتال برای ذخیره سازی ابری در خانه


اکثر افراد برای ذخیره سازی ابری معمولا از سرویس های رایجی مانند گوگل درایو یا دراپ باکس استفاده می کنند.(البته فکر کنم خیلی از ایرانیا هنوز هم از این راه استفاده نمیکنن!) اما برای بعضی از ما تصور این که فایل های خصوصی یا اطلاعات با ارزش مان بر روی یک یا چند سرور ناشناخته ذخیره شده، اندکی ترسناک است. شرکت "وسترن دیجیتال" محصولی ارائه کرده که این نگرانی را به کلی از بین ببرد.


محصول این شرکت مای کلود (My Cloud) نام دارد. مای کلود یک هارد درایو خارجی تحت شبکه است که به کاربران امکان می دهد، نه تنها فایل های شان را در یک شبکه خانگی به اشتراک بگذارند و اجرا کنند، بلکه با کمک قابلیت های کلود این سیستم، قادر باشند به داده های ذخیره شده روی آن، در هر جا و هر زمان دسترسی یابند.

برای بسیاری این مفهوم خیلی هم غریبه نیست. مای کلود در حقیقت نوعی سیستم ذخیره سازی متصل به شبکه یا همان NAS است که به کاربران امکان می دهد از طریق اینترنت و از راه دور به فایل های روی هارد درایو خارجی دسترسی داشته باشند.

استفاده از چنین راهکاری، در برابر سایر راهکار های متداول کلود، چهار مشخصه اصلی را برای کاربر به همراه خواهد داشت: دسترسی مستقیم، امنیت، کنترل و مالکیت. همچنین به دلیل این که کاربر یک اتصال peer-to-peer مستقیم با دستگاه دارد، سرعت های بیشتری در ارسال و دریافت فایل ها نسبت به دیتا سنتر ها تجربه خواهد شد.

از آن جا که اکثر افراد، فایل های ویدئویی و تصاویر را بر روی تلفن های همراه و تبلت های خود خلق می کنند، برای این دستگاه ها اپلیکیشن های اندروید و iOS نیز ارائه می شود تا کاربران از طریق آن به فایل های روی مای کلود دسترسی داشته و اطلاعات را از دستگاه هوشمند خود برای آن ارسال کنند. این اپلیکیشن ها با سرویس های دیگر کلود نظیر گوگل درایو، دراپ باکس و اسکای درایو نیز همخوانی کامل دارند، به طوری که کاربران می توانند به آسانی در کنار استفاده از سیستم ابری شخصی شان، به نقل و انتقال فایل ها بین سرویس های مختلف نیز بپردازند.

مای کلود با ظرفیت های ۲، ۳، و ۴ ترابایت و با قیمت های 150 تا 250 دلار به بازار عرضه خواهد شد. به نظر شما این راهکار ذخیره سازی اطلاعات، جایگزین مناسبی برای سرویس های معروف تر هست؟

۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
محمود میرغفاری

روبات هایی که خود را مونتاژ می کنند


داستان ربات های ماژولار خیلی هم جدید نیست. متخصصان همیشه در پی خلق ربات هایی بوده اند که اجزای تشکیل دهنده شان بتوانند به کمک هم، شکل روبات را تغییر دهند. اما همواره سر هم کردن این اجزا نیازمند دخالت انسان بوده و از طرف دیگر تغییر شکل ربات ها نیز زیاد هوشمندانه به نظر نمی رسید.


این بار محققین دانشگاه ام آی تی، رباتی معرفی کرده اند که برای سر هم کردن خود به هیچ کمکی احتیاج ندارد. این ربات چند تکه ام-بلاکس (M-blocks) نام دارند. حرف انگلیسی M هم بیانگر ماژولار بودن این رده از ربات ها است. این مکعب های کوچک رنگی خود را به هر شکلی که دانشمندان بخواهند در می آورند.

هر یک از این مکعب ها از یک چرخ-لنگر و یک سری آهنربا در اطراف، برخوردار است. ترکیب این دو باعث می شود مکعب ها به آسانی به مکعب های دیگر متصل شده، از روی هم رد شوند، و حتی از روی هم بپرند. قدرت این چرخ-لنگر ها آنقدر زیاد است که مکعب ها را از این طرف به آن طرف مجموعه پرتاب می کند.

برنامه های بلند مدت دانشگاه ام آی تی در این زمینه بسیار بلند پروازانه تر از این چند مکعب رنگی است. آن ها بر روی الگوریتم هایی کار می کنند که به کمک آن بتوانند حجم بسیار عظیمی از این مکعب ها را طوری هدایت کنند که در قالب یک ماشین واحد، بسته به شرایط و نوع مشکل، خود را تغییر شکل داده و برای مسئله پیش آمده راه حل پیدا کنند.

اگر از قدرت تخیل بالایی برخوردار باشید، شاید با خواندن این مطلب تصویر برخی از فیلم های علمی-تخیلی در ذهن شما نقش بسته باشد. در هر صورت، اگر در آینده ای نزدیک، آخرالزمانی رخ داد و شاهد سیلی از مکعب های کوچک رنگی بودیم که زندگی ما را به تسخیر خود در آورده اند، حداقل می دانیم یقه چه کسی را باید بگیریم!
۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۳:۰۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری