باید با این حقیقت که تلفن‌های موجود در دست ما کامل و بی‌نقص نیستند رو به رو شویم. حتی زمانی که هنوز دستگاه‌ ما باتری دارند ممکن است کند باشند، در اتصال به اینترنت مشکل داشته باشند یا اینکه حتی ناگهان خاموش شوند و دوباره روشن نشوند. در ادامه قصد داریم راه‌حل‌هایی را برای متداول‌ترین مشکلات گوشی‌های اندرویدی در اختیار شما بگذاریم.


۱. تخلیه باتری

howtophoneproblems09

برخی از  کاربران از کم شدن عمر باتری دستگاه خود شاکی هستند و مشکل تخلیه باتری دارند. یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای افزایش طول عمر باتری یک گوشی هوشمند تغییر تنظیمات روشنایی صفحه نمایش و محل‌یابی (GPS) دستگاه است. به منوی تنظیمات بروید، بر روی Location تپ کنید و حالت Battery Saving را انتخاب کنید. در بخش روشنایی صفحه نمایش باید از انتخاب حالت خودکار (Auto) بپرهیزید  و به جای آن مقدار روشنایی صفحه را جایی کمتر از نصف قرار دهید که چشمان شما بتواند راحت محتوای صفحه را مشاهده کند.

برخی از گوشی‌ها همچون گلکسی S5 حتی گزینه‌های مثل حالت فوق‌العاده ذخیره باتری (extra battery saving) را دارند که با استفاده از این ویژگی می‌توانید برای مدتی بیشتر بر روی باتری بمانید.


۲. رابط کاربری آهسته یا قفل شده

howtophoneproblems10

همینطور که حافظه داخلی گوشی‌ها پر می‌شود، معمولا سرعت دستگاه کاهش می‌یابد. سعی کنید اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌کنید، عکس‌های اضافی و دیگر فایل‌ها را یا به حافظه‌های ابری یا به حافظه کارت خارجی میکرو SD انتقال دهید. به علاوه شما باید اپلیکیشن‌های باز شده‌ای که در حال استفاده از آن‌ها نیستید را ببندید، حافظه کش اپ‌ها را پاک کنید و کمتر از تصاویر پس‌زمینه زنده استفاده کنید.

پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها را با رفتن به تنظیمات، تپ بر روی Apps، انتخاب یک اپلیکیشن خاص و سپس انتخاب گزینه "Clear cache" می‌توانید پاک کنید. برنامه‌های همچون App Cache Cleaner و Clean Master هر دو رایگان هستند و از گوگل پلی قابل دریافت هستند. با این برنامه‌ها می‌توان به راحتی حافظه کش را پاک کرده و به گوشی خود سرعت دهید.



۳. مشکلات ارتباطی

howtophoneproblems11

اگر در اتصال به بلوتوث، وای‌فای و شبکه سیم‌کارت مشکل دارید و این اتصال‌ها برقرار نمی‌شود. برای مدت زمان 30 ثانیه حالت پرواز (Airplane) را فعال نگه دارید و سپس آن را خاموش کنید. دوباره سعی کنید که این اتصال‌ها را برقرار کنید. گاهی اوقات خاموش و روشن کردن یک بخش ارتباطی یا خود گوشی هوشمند نیز می‌تواند مشکل را حل کند.


۴. عدم ارسال پیام‌های متنی (اینترنتی)

howtophoneproblems12

مطمئن شوید که اتصال شما با اینترنت وای‌فای یا سیم‌کارت برقرار باشد، بر روی پیام ارسال نشده تپ کنید و گزینه "resend" را بزنید. اگر این مشکل باز هم ادامه داشت، گوشی خود را خاموش و روشن کنید یا اینکه حتی یک اپلیکیشن پیام رسان جانبی نصب کنید.


۵. مشکل در سینک شدن

howtophoneproblems13

با برداشتن چند گام به راحتی می‌توانید مشکل عدم سینک را برطرف کنید. در ابتدا مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید و سرویسی که سعی در استفاده از آن برای سینک کردن دارید (نظیر گوگل یا دراپ‌باکس) با مشکلی مواجه نباشد. دوبار سعی کنید رمز عبور صحیح خود را وارد کنید و دوباره سعی به سینک کردن کنید. اگر هنوز مشکل وجود دارد، حساب کاربری خود را از دستگاه پاک کنید و دوباره وارد شوید.


۶. از کار افتادن اپلیکیشن‌

howtophoneproblems14

به دلایل مختلف اپلیکیشن‌ها می‌توانند قفل شوند. اگر هر گونه آپدیتی برای اپلیکیشن یا گوشی شما وجود دارد آن را نصب کنید. اگر آپدیتی وجود ندارد با رفتن به منوی چند وظیفگی (عکس بالا) و کشیدن اپلیکشین از کار افتاده به چپ یا راست آن را ببندید و دوباره بازش کنید.


۷. صفحه نمایش غیر پاسخگو

howtophoneproblems16

ممکن است پیش آمده باشد که از شدت هنگ و لگ داشتن گوشی بخواهید دستگاه خود  را به سمت دیوار هم پرتاب کنید، اما نیازی به این کار نیست چون اکثر این مشکلات با یک شروع مجدد (Restart) برطرف می‌شوند . البته اگر کنترل خود را از دست دادید و گوشی به صورت فیزیکی ضربه دید یا درون آب افتاد با مشکل بزرگتری رو به رو خواهید بود...! دکمه پاور گوشی را بگیرید تا خاموش شود، یک یا دو دقیقه صبر کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید. شاید امیدی به سالم باقی ماندنش باشد!!!


منبع : زومیت