با معرفی شدن نسخه جدید سیستم عامل اندروید، کاربران این سیستم عامل مشهور منتظر استفاده از امکانات رونمایی شده جدید موجود در این سیستم عامل هستند. در اینجا به بررسی 9 ویژگی جدید اضافه شده به ساختار این سیستم عامل میپردازیم.


 

1- ساختار ظاهری جدید به نام Matterial Design: این ساختار جدید ظاهری که جایگزین Project Butter یا همان ظاهر سازی قدیمی اندروید خواهد شد دارای رنگ هایی بسیار زنده و شاد بوده و شیوه تغییر صفحات را بصورت زنده و بسیار زیبا به کاربر نمایش میدهد. اپل مدتهاست از ویژگی Transformation یا تبدیل زنده صفحات به هم بهره میبرد و بازخورد رضایت بخشی از کاربران خود دریافت کرده است.

 


2- امکان استفاده شدن دستگاه توسط چند کاربر با استفاده از Profile های مختلف برای کاربران متعدد دستگاه. این ویژگی بخصوص برای دستگاه های دارای چند سیم کارت بسیار مفید است و امکان استفاده چند نفر از یک دستگاه تلفن را به راحتی و با امنیت تمام میسر خواهد ساخت.


 

3- Lock Screen بسیار شکیل تر با طراحی خلوت تر. در نسخه جدید اندروید کلیه نوتیفیکیشن ها مرتب شده و امکان پاسخ دهی به هر یک هم در محیط صفحه نمایش قفل شده فراهم خواهد بود. صفحه نمایش نیز بسیار خلوت تر و سبک تر خواهد بود که به داشتن یک Performance بهتر بر روی دستگاه کمک خواهد کرد.


 

4- شیوه ارسال نوتیفیکیشنن بهتر. شاید این متد یک کپی برداری از روی دستگاه های اپل باشد اما در هر صورت به ساختار اندروید کمک کرده است و کار با آن را ساده تر خواهد کرد. در هنگام کار با اپلیکیشن ها شما از این پس نوتیفیکیشن ها را در بالای صفحه و بصورت زنده دریافت خواهید کرد و امکان پاسخ به آنها را نیز در همان محیط خواهید داشت. 


 

5- Infocard و مرور سریع اطلاعات آنها. از این پس هر فعالیتی که شما بر روی دستگاه خود انجام میدهید به عنوان یک کارت در آمده و امکان مرور و انجام فعالیت های متعدد بر روی این کارت ها را بصورت همزمان خواهید داشت. محیط وبسایت گوگل نیز مدتی است که بصورت محاوره ای بر اساس کارت ها در آمده و این مفهوم را بیشتر به نمایش میگذارد. کارت ها بخشی از طراحی ظاهری به شیوه Matterial Design  هستند و محیط کار با یک دستگاه را به واقعیت نزدیک تر میکنند. 


 

6- پشتیبانی تئوری از سخت افزار های 64 بیتی و ART: این ویژگی ها در ساختار نرم افزاری اندروید گنجانده شده اند و میتوانند توسط تولید کنندگان سخت افزار مورد استفاده قرار بگیرند. یک هماهنگ کننده نیز کلیه امور سی پی یو را برای داشتن بهترین شارژ دهی کنترل میکند. اگر چه تولید کننده های بسیاری برای تولید سخت افزار های مبتنی بر 64 بیت وجود ندارند این توسعه بستر مناسبی را برای پیشرفت اپلیکیشن ها و سخت افزار با سرعت بالا میسر می سازد.


 

7- ارتباط یک پارچه با تمامی دستگاه های پوشیدنی اندرویدی و دیگر دستگاه های اندروید که محصول یک تولید کننده یا برند نیستند.  


 

8- با بکار گیری یک تکنیک برنامه نویسی به نام Divide محیط های فعالیت کاری و سرگرمی در اندروید L از هم جدا سازی شده. با استفاده از این ویژگی میتوانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که نوتیفیکیشن ها و امور مربوط به سرگرمی مزاحم فعالیت شما در هنگام انجام کار های شغلی نشوند. 


 

9- ویژگی پر طرفدار Do Not Disturb. این ویزگی که با iOS 7 معرفی شد از زمان رونمایی با استقبال عمده ای روبرو شده. این ویژگی به کاربر این امکان را میدهد که در هنگامی که مایل است دستگاه را طوری تنظیم کند که بدون زنگ زدن و یا حتی ارسال پالس ویبره کلیه نوتیفیکیشن ها را دریافت کند اما به کاربر اطلاع ندهد. این ویژگی کمک میکند تا ضمن داشتن آمار دقیق تماس ها، کاربر در هنگام نیاز به استراحت بپردازد.