در صورتی که دنیای امروز خود را بدون وجود فناوری‌های کامپیوتری در نظر بگیریم، زندگی بسیار سخت و بی‌رنگ و لعابی را پیش روی خود خواهیم دید. یکی از جلوه‌های پررنگ حضور فناوری در تلویزیون و فیلم‌های سینمایی است که یکی از بهترین نمونه‌های آن، سریال تلویزیونی Game of Thrones است. در ادامه می‌توانید ویدئویی را به‌نظاره بنشینید که نشان‌دهنده‌ی جلوه‌های ویژه‌ی مورد استفاده در این سریال است.


برای دیدن ویدئو کلیک کنید


 به‌طور حتم تماشای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی بدون بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری جذابیت چندانی نخواهد داشت، مخصوصاً اگر در مورد Game of Thrones صحبت کنیم. این سریال که توانسته توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند، شاهد فعالیت دو کمپانی SpinVFX و Mackevision برای تهیه جلوه‌های ویژه است. این کمپانی‌ها اخیراً ویدئویی را منتشر ساخته‌اند که شامل تصاویری از جلوه‌های تصویری مورد استفاده در فصل چهارم از این سریال محبوب است. شاید نگاهی به این تصاویر گویای توجه به کوچک‌ترین جزئیات در ساخت این جلوه‌ها باشد که نقش پررنگی در بالا رفتن محبوبیت و استقبال از این سریال داشته‌اند.

شاید جالب باشد تا بدانید که برای ساخت هر قسمت از این سریال، بودجه‌ای 6 میلیون دلاری صرف می‌شود که البته با در نظر گرفتن حجم بالای جلوه‌های ویژه می‌توان این میزان از بودجه را برای ساخت چنین محصول خوش ساختی منطقی عنوان کرد. این تصاویر نشان از این دارند که صنعت سینما امروز تنها در تصاویر ضبط شده و دیالوگ‌های ادا شده توسط بازیگران خلاصه نشده و استفاده از فناوری و جلوه‌های ویژه نقش موثری در جذاب بودن هنر هفتم دارد.