بیایین تا با هم یه نگاهی بندازیم به نتایج یه بررسی جدید که بهترین شغل های سال ۲۰۱۳ را معرفی کرده...



در این بررسی اطلاعات ۹۰ منبع مختلف برای برای مشخص کردن بهترین شغل های سال‌ آینده میلادی مورد بررسی قرار گرفته است. آنها می گوینده بررسی میزان شغل های جدید به وجود آمده، افرادی که برای خودشان کار می کنند و میزان تقاضای بازار به خوبی نشان می دهد که بزرگ ترین بازار کار در سال های آینده برای چه شغل هایی خواهد بود.

بر اساس این تحقیق، بیشترین رشد تقاضای کار در سال ۲۰۱۳ برای توسعه دهندگان نرم افزار خواهد بود. جالب است بدانید که این شغل فقط در آمریکا از سال ۲۰۱۰ بیش از ۷ درصد رشد داشته و ۷۰ هزار موقعیت شغلی جدید به آن اضافه شده است. 

اما چرا این شغل چنین رشدی پیدا کرده؟ دلیل اصلی آن رقابت بیشتر و بیشتر شرکت ها برای ورود به دنیای اینترنت است. حالا همه شرکت ها در هر کاری که باشند می خواهند از اینترنت پول در بیاورند، برند خودشان را معرفی کنند، در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند و به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند. همه این کارها به توسعه دهنگانی نیاز دارد که این استراتژی ها را پیاده سازی کنند. 

بر اساس تحقیقات دفتر آمار کار آمریکا بیشتر توسعه دهندگان نرم افزار در شاخه طراحی سیستم های کامپیوتری و حوزه های مرتبط کار می کنند. بخش بزرگ دیگری هم مشغول کار در حوزه تولید نرم افزار هستند. قسمتی دیگر هم در صنایع محصولات الکترونیک کار می کنند. بیشترین مدرک فعلی مورد استفاده هم کارشناس علوم کامپیوتر به حساب می آید.


رتبه دوم بهترین شغل های ۲۰۱۳ متعلق به حسابداران و حسابرس‌ها است. کسانی که مشغول امور مالی هستند و مراقب اند که مالیات تان را به موقع پرداخت می کنید. این شغل از سال ۲۰۱۰ حدود ۳ درصد رشد داشته است. 

رتبه سوم نیز متعلق به تحلیل گران بازار و متخصصان بازاریابی است. این شغل از سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته و بیش از ۳۱۰۰۰ موقعیت شغلی جدید به آن اضافه شده است. اما متوسط درآمد آنها نسبت به توسعه دهندگان نرم افزار کمتر بوده است. 

نگاهی سریع به ادامه این لیست نشان می دهد که: 
- رتبه چهارم متعلق به تحلیل گران سیستم های کامپیوتری است. 
- رتبه پنجم به فعالان در بخش منابع انسانی و آموزش رسیده است. 
- ادمین های شبکه و سیستم های کامپیوتری در رتبه ششم قرار دارند. 
- مسوولان فروش محصولات در رتبه هفتم هستند. 
- مهندسی مکانیک در رتبه ۹ قرار گرفته است. 
- مهندسان صنایع در رتبه ۱۰ لیست قرار دارند.


جالب است که شغل های مرتبط با فناوری و مهندسی نرم افزار بخش اعظم ۱۰ شغل برتر سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص داده اند. می بینید که تغییرات سریع در بازارهای جهانی و رشد اینترنت سبب شده که تقاضای بزرگی برای این بخش نیروی انسانی به وجود بیاید.


حالا شما خودتون فکرش رو بکنید که ایران کلی از دنیای فناوری عقبه(+تحریمها هم که...) نتیجه اخلاقی اینکه خیلی به آینده شغلیتون امیدوار باشین! (البته برا پیدا کردن یه شغل خوب طبعا باید کار بلد هم باشین!!!)