جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

کتاب الکترونیکی آموزش تایپ فارسی



بسیاری از کاربران با تایپ فارسی در کامپیوتر مشکل دارند و به دلیل کم شدن سرعت تایپ، از حروف فینگلیش برای تایپ مخصوصا در مسنجرها استفاده می کنند. در کتاب الکترونیکی که در این قسمت در اختیار شما قرار می دهیم، شما با تایپ فارسی آشنا می شوید. مهارت تایپ سریع و درست از هنرهای است که هر کاربر و علاقمند به رایانه آرزوی داشتن آن را دارد. این مهارت تنها در صورت داشتن دو فاکتور مهم تمرین بسیار و گذشت زمان قابل دستیابی است. با مطالعه این کتاب می توانید سریعتر با مهارت تایپ سریع و درست فارسی آشنا شوید.



دریافت
حجم: 1.33 مگابایت

۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۹:۳۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

انتخاب یک لپ تاپ مناسب


می خواهید تمام جزئیات دست و پا گیر و نتایج تحقیقات و امثال آن را کنار گذاشته و یک لپ تاپ عالی بخرید؟ شاید بتوان دو سه مدل جذاب و پر هیاهو را برای تان لیست کرد که حسابی خوش قیافه بوده و از پس کار مورد نظر شما هم بر بیایند. اینکه زیبایی را در حد اعلا داشته باشند، یا عضو تازه واردهای لمسی ویندوز 8 باشند، شاید هم حسابی بازی خورها را راضی کنند...!

اغلب راهنماهای خرید و مشاوره های انتخاب هم به سمتی گرایش دارند که شما را در باتلاقی از مشخصات فنی، لیست های ماشینی زیر مجموعه و زیر شاخه ها و مانند آن غرق می کنند. اما در این مقاله قصد داریم به جای چنین کاری، سراغ مهم ترین نکاتی برویم که هنگام انتخاب یک لپ تاپ تازه، لازم است به آنها توجه کنید و آنها را در ذهن خود داشته باشید. 

بگذارید قبل از هرگونه دسته بندی بر اساس شیوه کارکرد یا نوع سخت افزار و... ابتدا به سه قانون طلایی خرید لپ تاپ بپردازیم. در ادامه مطلب با ما باشید :


ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

۴۰ نکته برای حل مشکل کامپیوتر

حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که به دلیل آشنایی تان با کامپیوتر، ابزارهای الکترونیک و مشکلات آنها، از طرف دوستان و خانواده تان به شما مراجعه شده و کامپیوترهای رو به نابودی در اختیارتان گذاشتن، یا سوالاتی در خصوص مشکلات اسرار آمیز ویندوز پرسیده اند.

در این مطلب سعی داریم برخی نکات مفید در خصوص حل مشکلات کامپیوترها، سیستم عامل و موارد مانند آن را گرد هم آوریم... درست است که شما همه اینها را می دانید، اما خوندن دوباره این مطالب ضرری نداره!
پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید...


ادامه مطلب...
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۳۰ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

عکس و مکث 3

ایام امتحانا هم کم کم داره شروع میشه و ملت دارن به سمت مطالعه و مطالب خونده و نخونده شون تو طول ترم میرن!
اینم یه وال با موضوع متناسب!...مطمئنا اگه ما هم همچین جایی برا مطالعه داشتیم وضعمون بهتر از اینا بود!!!!


امیدوارم که از این چند روزه حسابی استفاده کنید و امتحانات رو هم عالی بدین....و دیگر هیچ!
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۱۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

Eniac


در سال ۱۹۴۳ میلادی فیزیکدانی بنام دکتر جان ماکلی (John Mauchly) با همکاری جی پرسپراکرت (J Presper Eckert) که مهندس برق بود شروع به ساختن اولین کامپیوتر الکترونیکی همه منظوره نمود.

این کامپیوتر که در ساختن آن علاوه بر اجزاء الکترومکانیکی از نوزده هزار لامپ خلاء استفاده شده بود و این وسیله ۱۳۰۰۰۰ وات انرژی مصرف میکردو ۱۵۰۰ فوت مربع جا اشغال میکرد ، بنام انیاک (به انگلیسی: ENIAC)‏ نامگذاری شد و در سال ۱۹۴۶ میلادی آماده نصب و راه اندازی گردید.

انیاک در زمان خود پیچیده‌ترین دستگاه الکترونیکی جهان بود. این کامپیوتر قادر به انجام سیصد عمل ضرب در هر ثانیه بودوقادر بود کاردستی ۳۰۰ روزه را در یک روز انجام دهد. کامپیوتر انیاک ۳۰ تن وزن داشت...!

انیاک در سال ۱۹۵۶ از دور خارج شد...!


و اینگونه است فلسفه نام انجمن نرم افزار دانشگاه ما....!

۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۰۹ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

ترفند اجرای بازی های با گرافیک بالا


بسیاری از بازی هایی که هم اکنون ارائه می شود دارای با گرافیک بالایی می باشد و بسیاری از سیستم های خانگی توان پردازش این بازی های با گرافیک بالا را ندارند. چون اکثر بازی های جدید در ویندوز۷ حداقل رم ۲ گیگابایت را لازم دارند. برای اجرای بهینه یک بازی کارت گرافیک و رم سیستم تأثیر مستقیم دارد.

 

بسیاری از کارت های گرافیک دارای قابلیت Share یا اشتراک گذاری را دارند. به این صورت که مثلاً شما کارت گرافیک ۲۵۶MB دارید اما اگر شما رم به اندازه کافی داشته باشید (به طور مثال ۳ گیگا بایت) کارت گرافیک ۱ گیگابایت از رم سیستم را برای پردازش گرافیکی استفاده می کند.

به این علت که اکثر رم های سیستم های خانگی ۲ گیگابایت می باشد. شما برای اجرای بازی هم به حافظه(RAM) بالاتری نیاز دارید هم حافظه کارت گرافیک بالاتری. و اما راه حل ها:


روش اول:

این روش در ویندوز۷ کاربرد دارد:

شما ابتدا به یک فلش مموری نیاز دارید. ترجیجاً ۴ گیگابایت

بر روی درایو فلش راست کلیک کرده سپس گزینه Properties را بزنید. در پنجره باز شده به زبانه ReadyBoost رفته و یک رم مجازی برای سیستم تعریف کنید.


روش دوم:

ما این روش را پیشنهاد می کنیم چون هم بر روی تمامی ویندوزها سازگار است هم اینکه کارایی به مراتب بهتری نسبت به ReadyBoost ویندوز۷ دارد.

کافی از لینک زیر نرم افزار eBoostr Pro را دانلود و نصب نمایید. این برنامه این قابلیت را دارد که فضای خالی هارددیسک و فلش مموری شما به عنوان رم استفاده نماید.

لینک دانلود نرم افزار eBooster.Pro.5.0.0.575

این برنامه به طور معجزه آسایی سرعت سیستم شما را افزایش می دهد(چون افزایش رم یعنی افزایش سرعت)

و اگر از کارت گرافیک های Share استفاده می کنید می توانید بسیاری از بازی ها را به آسانی اجرا نمایید.


نکته: برای آگاهی از میزان پشتیبانی کارت گرافیک از حافظه موقت از روش زیر استفاده نمایید(ویندوز۷) : در صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Screen Resolution را بزنید سپس گزینه Advanced Setting را بزنید در جلوی گزینه Shared System Memory مقدار حافظه ای که کارت گرافیکی می تواند Share کند را پیدا کنید.


توجه : بنده به هیچ وجه این دو روش رو تایید نمیکنم!!!

۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۸:۱۶ ۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

۱۰ روش برای افزایش سرعت بوت سیستم عامل ویندوز


ویندوز شما بعد از مدتی استفاده کند شده و از همه بدتر مدت زیادی طول می کشد تا بعد از روشن کردن بالا بیاید. شما هم حوصله ندارید هر بار چند دقیقه صبر کنید تا ویندوز آماده کار بشود. ‏

در این مطلب ده روش گفته شده که با اجرای آنها می توانید سرعت بوت ویندوز را بیشتر کنید. دقت کنید برای استفاده از بعضی از این روش ها لازم است یک کاربر حد متوسط یا بالاتر ویندوز باشید و آنها را با احتیاط و مسوولیت خودتان انجام می دهید. اگر می خواهید سریع تر ویندوزتان را آماده به کار داشته باشید به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب...
۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۱۵ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

مور فون: تلفن هوشمندی که خودش تغییر شکل می دهد!


در سال های اخیر بحث بر سر تلفن های قابل انعطاف زیاد شده و چشم اندازی که نمایشگرهای منعطف پیش روی ما ترسیم می کنند، نوید می دهد که در آینده چنین دستگاه هایی تبدیل به یک پدیده عادی شوند. نوکیا و سامسونگ نمونه هایی از دستگاه ها و نمایشگرهای منعطف را به نمایش گذاشته اند ولی هیچ کدام آنقدر موفق به جلو رفتن نشده اند که تاریخی برای عرضه این نوع تلفن ها ارائه کنند. 

اما جدیدترین نمونه از تلفن های قابل انعطاف، MorePhone نام دارد که توسط پژوهشگران دانشگاه کوئین در اونتاریوی کانادا توسعه یافته و ظاهر صمیمی و جالبی دارد. نام آن از ترکیب دو کلمه morph و phone به دست آمده و اشاره دارد به قابلیت های تغییر شکل آن. 

علاوه بر آنکه نمایشگر سیاه و سفید دستگاه منعطف است، یک شبکه سیم کشی حافظه دار نیز وظیفه تغییر شکل دستگاه را بر عهده دارد. کاربر می تواند تعیین کند که این شبکه تغییر شکل دهنده، قالب های مختلف دستگاه را برای چه مواقعی بازسازی کند. 

به عنوان مثال تعیین می کنید که با رسیدن پیامک، گوشه سمت راست و بالای دستگاه به سمت جلو خم شود. یا خم شدن لبه پایین دستگاه نشانه رسیدن ایمیل باشد، یا کل دستگاه با دریافت تماس تلفنی به سمت مرکز خم شود. کاربر می تواند با بازگرداندن تلفن به حالت اولیه، تماس را رد کند یا پیام را نادیده بگیرد.




«یکی از مشکلات آگاه سازی های بی صدا این است که کاربران اکثرا وقتی تلفن را در دست ندارند، آنها را از دست می دهند و توجه شان جلب نمی شود. اما با MorePhone شما می توانید تلفن را روی میز بگذارید و تغییرات شکل ظاهری آن، تلاش دیگران برای تماس با شما را به اطلاع تان برساند.»

۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۰۰ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

عکس و مکث 2


اینم یه وال از آبشار بسیار زیبای نیاگارا در کانادا ، از یه زاویه ی دیگه...!


۰۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۱۷ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

دانلود اسمبلر مایکروسافت


نرم افزار اسمبلر یکی از نرم افزار های تخصصی رشته های مهندسی کامپیوتر است که برای برنامه نویسی به زبان ماشین مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار MASM32 یک محیط توسه یافته کاری برای برنامه نویسانی است که علاقمند به یادگیری و یا نوشتن مایکروسافت اسمبلر 32بیتی(MASM) می باشند.

دریافت
حجم: 3.77 مگابایت


۰۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۰۳ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری