جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

ارائه مطلب



اینم از جزوه ارائه مطلب استاد شرفی....نسخه word.... پس میتونید راحت ویرایش کنیدو قسمتهایی رو که میخواین پرینت بگیرید!!!


دریافت
حجم: 4.19 مگابایت


۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۱:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

wallpaper 8



۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

لری پیج، مدیر عامل گوگل، در حال تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین افراد تاریخ است!


همه طرفداران گوگل، لری پیج را می شناسند. مرد عجیبی که در 40 سالگی، همچنان به بلندپروازی های بی حد و حصر خود ادامه می دهد، گویی حقیقتاً ناممکنی برای او وجود ندارد. بسیاری از ما تا حد زیادی مثل هم هستیم، اما برخی افراد بر حسب اتفاق، اکتساب یا استعداد، نسخه های منحصر به فردی می شوند که بی مثال باقی می مانند. لری پیج هم از آن دسته است.


لری پیج به اتفاق سرگی برین، گوگل را بنیان نهاد و هم اکنون، نه تنها بنیانگذار این امپراطوری محسوب می شود، مالک بخشی بزرگ از آن و مدیرعامل فعلی اش هم هست و قدرت این را دارد تا پول شرکتش را خرج بلندپروازی های خود کند. شاید قدرت لری پیج را بتوان در موارد زیر به صورت خلاصه جمع بندی کرد:


• هنر پول درآوردن از تبلیغات، گوگل را تبدیل به یک ماشین پولساز جادویی کرده.
• گوگل 54 میلیارد دلار در بانک دارد. تنها در 12 ماه گذشته گوگل 18 میلیارد دلار سود کرده. 
• لری پیج همراه با سرگی برین، اکثریت حق رای را در گوگل در اختیار دارد.
• سرگی برین همواره برای رهبری لری پیج احترام خاصی قائل بوده. 
• به خاطر موارد ذکر شده در بالا لری پیج هر کاری که بخواهد می تواند با پول های گوگل انجام دهد.
• او می تواند، کسی هم نیست که جلوی او را بگیرد، پس به بلندپروازی هایش پر و بال می دهد.

برخی از پروژه های گوگل جنبه استراتژیک بارزی داشته اند، از جمله تصاحب موتورولا یا تولید رده جدیدی از محصولات نظیر گوگل گلس، و یا پروژه فیبر نوری گوگل، موسوم به گوگل فایبر.


برخی از این پروژه ها ربط کمتری به کسب و کار اصلی گوگل، یعنی فناوری های اینترنتی دارند، مانند خودوری بدون راننده گوگل یا پروژه کالیکو برای افزایش طول عمر انسان، و یا فعالیت های گوگل در زمینه کامپیوترهای کوانتومی.


همانطور که می دانید این پروژه های بلندپروازانه گوگل، به مون شات (Moonshot) معروف شده اند. این نام اشاره ظریفی به برنامه آپولوی ناسا دارد. پروژه ای که از 1961 تا 1969 به طول انجامید و با حساب و کتاب امروزی، 160 میلیارد دلار هزینه برداشت، یعنی سالی 20 میلیارد دلار.


شاید لری پیج هنوز آن پول را نداشته باشد، و یا کسی را تا به حال به ماه نفرستاده باشد، ولی موتور جستجوگر گوگل را راه انداخته و اندروید را به یکی از محبوب ترین سیستم عامل های جهان تبدیل کرده، این ها شاهکارهای بی نظیری به حساب می آیند که تاثیراتشان کمتر از پا گذاشتن انسان بر روی کره ماه نیست.


به طور حتم لری پیج طی سال های آینده به بلندپروازی های خود ادامه خواهد داد و سالیان سال (اگر بیماری هنجره اش عود نکند) ما را با رهبری خاص خود شگفت زده خواهد کرد...!

۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

نقشه آمازون برای تحویل سفارشات توسط ربات های پرنده


جف بزوس، مدیرعامل آمازون امروز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد شرکتش تصمیم دارد طی یک برنامه آزمایشی، سفارشات را توسط رباتهای پرنده ارسال کند. با این روش، هر بسته در زمان تقریبی نیم ساعت به دست سفارش دهنده خواهد رسید.


آنها این سیستم جدید ارسال سفارشات را Prime Air نام گذارده اند. و گفته می شود آزمایشگاه تحقیق و توسعه آمازون مدتها است مشغول کار بر روی آن بوده.

البته ارسال توسط ربات های پرنده (drone) قرار نیست به این زودی ها اجرایی شود. بزوس معتقد است این طرح طی ۴ تا ۵ سال آینده کاملا اجرایی خواهد شد و رباتهای آن کاملا خودکار خواهند بود. البته طی این مدت آمازون پروازهای آزمایشی خود را انجام خواهد داد و دریافت مجوزهای لازم در این خصوص را پیگیری می کند.

این رباتهای پرنده قادر خواهند بود بسته هایی تا وزن ۲۲۸۰ گرم را به راحتی با خود حمل کنند. تقریبا ۸۶ درصد بسته های ارسالی آمازون وزنی کمتر مساوی توان حمل این Droneها دارند.

شعاع عملیاتی آنها هم به فاصله ۱۶ کیلومتری از مرکز فرماندهی است. به گونه ای که بزوس اشاره می کند «در یک منطقه شهری شما قادر خواهید بود تا بخش قابل توجهی از جمعیت را پوشش دهید.»

۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری