جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

ادعای یک هکر: هواپیماربایی از راه دور با یک اپلیکیشن اندرویدی



هوگو  تسو، یک مشاور امنیتی که معمولا در کار آموزش و تعلیم خلبانان تجاری است، ادعا می کند با یک برنامه اندرویدی می تواند دست به سرقت هواپیما بزند...!

او می گوید یک اپلیکیشن اندرویدی نوشته است که می تواند با حمله و در اختیار گرفت سیستم مدیریت پرواز هواپیما، «آن را به هر سازی که می خواهد، برقصاند!!!» 

وی این شیوه هک را در کنفرانس سالانه Hack In The Box آمستردام به نمایش گذارده است. در آنجا تسو نشان داد که اپلیکیشنش (با نام PlaneSploit) چگونه می تواند از روی زمین با نفوذ به تماس های رادیویی میان ایستگاه کنترل فرودگاه و هواپیماها، اهداف موردن نظر را دنبال کرده و سپس با استفاده از یک سیستم ارتباطی ثانویه, پیام های مخرب خود را ارسال کند. او با این پیام ها موفق به در اختیار گرفتن کنترل کامل هواپیما می شود و یا اینکه می تواند به صورت غیر مستقیم کارکرد خلبانان را تحت تاثیر قرار دهد. 

PlaneSploit در حال حاضر یک اپلیکیشن کاملا آزمایشی و طرح مفهومی است که برای کار در محیط های شبیه سازی شده فاصله نزدیک طراحی شده است. لذا خوشبختانه به این زودی آن را در گوگل پلی یا بلک مارکت های اندرویدی نخواهیم دید. اما تنها شنیدن امکان وجود چنین برنامه ای هم می تواند ترسناک باشد و باید امیدوار باشیم که هیچ گاه چنین چیزی در واقعیت امکان پذیر نباشد.

۳۱ فروردين ۹۲ ، ۰۹:۱۱ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

گوگل گلس رسما ارایه شد



سرانجام گوگل رسما از مشخصات فنی عینک هوشمند اش پرده برداری کرد و حالا می دانیم که گوگل گلس با چه مشخصاتی وارد بازار خواهد شد. بدون صحبت بیشتر سراغ آنها می رویم:

- نمایشگری که معادل یک تلویزیون ۲۵ اینچی است. هنگامی که از فاصله ۲.۵ متری به آن نگاه می کنید.
- دوربین ۵ مگاپیکسلی
- امکان فیلم برداری 720p
- سیستم انتقال صوتی از طریق القای استخوانی
- وای فای 802.11b/g
- بلوتوث (گوگل اشاره نکرده که آیا نسخه 4.0 است یا خیر اما به نظر می رسد که از نسخه 4.0 استفاده شده.)
- حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی از نوع فلش که ۱۲ گیگابایت آن قابل استفاده است و با سیستم ابری گوگل سینک می شود.
- باطری برای یک روز استفاده معمول کار می کند. اگر از ضبط ویدیویی یا هنگ اوت گوگل پلاس استفاده کنید باطری کمتر دوام خواهد آورد.
- پورت میکرو یو اس بی به همراه یک کابل و شارژ مجزا. ضمن اینکه تاکید شده حتما از شارژر خود گوگل گلس استفاده شود
- پد مخصوص بینی قابل تنظیم به همراه دو جفت پد اضافه در دو سایز مختلف


اعلام شده که گوگل گلس با هر تلفنی که دارای بلوتوث باشد کار خواهد کرد. اما اپلیکیشن مکمل عینک گوگل MyGlass نام دارد و با اندروید 4.0.3 به بالا کار خواهد کرد. این اپلیکیشن کار انتقال اطلاعات جی پی اس و پیامک ها را به گوگل گلس انجام خواهد داد.

گوگل گفته بود که به ۲۰۰۰ نفر از حاضران آنجا یک نسخه اولیه از عینک اش ارایه خواهد کرد و حالا اعلام شده که این افراد از امروز عینک شان را تحویل خواهند گرفت. به زودی شاهد فروش نسخه های آزمایشی گوگل گلس در سایت های اینترنتی خواهیم بود و چند ماه دیگر با ارایه رسمی عینک گوگل یک گجت جدید را در بازار می بینیم...!
۲۸ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

سریع ترین اینترنت خانگی دنیا در توکیو: 2 گیگابیت بر ثانیه


سونی سرویس اینترنتی جدیدی را با فناوری فیبر نوری عرضه کرده که سرعت دانلود آن 2 گیگابیت در ثانیه است و به این شکل لقب سریع ترین سرویس اینترنت خانگی جهان را به خود اختصاص می دهد. 

نام این سرویس Nuro گذاشته شده و برای خانه ها و مشاغل کوچک در توکیو و 6 حوزه پیرامون آن در دسترس است. سرعت آپلود اندکی پایین تر از سرعت دانلود و معادل 1 گیگابیت بر ثانیه است ولی هنوز سریع تر اکثر سرویس هایی است که در دنیا ارائه می شود. 

برای اینکه مقایسه ایداشته باشیم سرویس گوگل فیبر سرعت دانلودی برابر با 1 گیگابیت در ثانیه را ارائه می کند -که البته خود این هم نزدیک 100 برابر سریع تر از میانگین سرعت اینترنت خانگی در دنیا است.
۲۸ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۵۶ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

گوگل و همکاری با دولت مالزی برای رشد زیر ساخت های آموزشی


از این پس میلیون ها دانش آموز مالزیایی خواهند توانست با استفاده از خدمات ابری گوگل، به نوشتن مطالب، جمع آوری داده ها، ارائه های درسی بهتر، و ساماندهی آینده درسی خود بپردازند. 

دیروز گوگل اعلام کرد که دولت مالزی در حال تطبیق با نرم افزارهای ابری گوگل است تا آنها را در اختیار 10 میلیون دانش آموز، معلم و نیز والدین مالزیایی قرار دهد. علاوه برای این، تعداد ذکر نشده ای کروم بوک در مدارس سرتاسر این کشور توزیع خواهد شد. تمام اینها بخشی از نقشه راه آموزش ملی این کشور برای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار است. 

کشور مالزی 10,000 مدرسه دارد و برنامه دولت این است که آنها را به اینترنت نسل چهارم، پلتفرم آموزش مجازی و حداقل 1 کامپیوتر به ازای هر 10 نفر تجهیز کند. 

مقامات مالزی به خاطر قیمت پایین تر کروم بوک ها را برگزیده اند. گوگل می گوید این انتخاب روی هر دستگاه، باعث 1135 دلار صرفه جویی در هزینه، 69% صرفه جویی در میزان ساعات لازم برای گسترش و راه اندازی پلتفرم و 92% صرفه جویی در ساعات لازم برای مدیریت آن می شود. ضمن اینکه نرم افزار های ابری گوگل، کاملاً رایگان هستند. 

توافق های همکاری نظیر این، گوگل را در رقابت مستقیم با اینتل و البته سایر تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی قرار می دهد. اینتل هم یک برنامه جهانی برای پیشگامی در بحث آموزش دارد که در قالب آن، به عنوان مثال کامپیوترهایی را در اختیار دانش آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان ها در پرتغال قرار می دهد. در این برنامه با تولیدکنندگان منطقه ای سخت افزار و نرم افزار بر روی تولید لپ تاپ ها، تبلت ها و زیرساخت نرم افزاری بر اساس طراحی های مرجع اینتل کار می شود. 

ولی می توان بر اساس تجربیات پیشین گفت که محصول نهایی برنامه اینتل خیلی گران تر از کروم بوک های گوگل است. تا کنون در سطح جهان بیش از 3,000 مدرسه خود را با کروم بوک ها تطبیق داده اند که قیمت آنها بین 300 تا 500 دلار است و البته که در خرید با حجم انبوه، ارزان تر هم تمام می شوند. به عنوان مثال گوگل در کریمس گذشته کروم بوک های خود را با قیمت نازل 99 دلار برای دانش آموزان و دانش جویان عرضه کرد. 

این است چگونگی تجهیز صحیح مدارس و ایجاد بستر مناسب برای رشد پایدار محیط آموزشی...!!!!

۲۸ فروردين ۹۲ ، ۰۹:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

عکس و مکث 1


برا دانلود عکس بالا کافیه روش یه کلیک ناقابل کنید!


۲۶ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

دو اصل مهم برای یادگیری برنامه نویسی : تایپ سریع + زبان انگلیسی


حال که ما تصمیم گرفته ایم به دنیای بی انتها و لذت بخش برنامه نویسی قدم بگذاریم، لاجرم نیاز داریم تا در کنار اصول و مفاهیم برنامه نویسی به علوم و مهارتهای جانبی که به حرفه ما کمک می کنند نیز نیم نگاهی داشته باشیم. 

در حقیقت در کنار فراگیری زبان برنامه نویسی ، می بایست تفکری انتقادی یا اصطلاحاً Critical Thinking و تفکر منطقی یا Logical Thinking داشته باشیم، با اصول و قواعد ریاضیات مثل الگوریتم آشنایی داشته باشیم،

در این مطلب قصد ندارم تا پیرامون مطالب فوق الذکر صحبت کنم بلکه قصد دارم به دو مهارتی اشاره کنم که شاید برای خیلی از دوستان مهم به نظر نرسد اما در دراز مدت می تواند حرفه شما را به عنوان یک برنامه نویس تحت الشعاع قرار دهد و آن دو مهارت عبارتند از فراگیری تایپ اصولی و زبان انگلیسی. 

پس ادامه مطلب را از دست ندهید...!


ادامه مطلب...
۲۳ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۳۶ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

ساخت حافظه اس اس دی 1.6 ترابایتی



حافظه های اس اس دی برتری های زیادی نسبت به هارد دیسک ها دارند، اما دو عیب بزرگ شان یکی قیمت بالاتر و دیگر ظرفیت پایین تر نسبت به هارد دیسک ها است.
حالا اگر اس اس دی ۱.۶ ترابایتی شرکت Fusion-io را ببینید متوجه می شوید که ظرفیت حافظه های اس اس دی هم به سرعت افزایش پیدا کرده و حالا به هارد دیسک ها کاملا نزدیک شده است.

حافظه اس اس دی مدل ioFX با ظرفیت فوق العاده اش برای کامپیوترهای رومیزی طراحی شده و مخصوص کسانی است که با فایل های گرافیکی حجیم کار می کنند. برای مثال گرافیست هایی که ویدیوهای 4K را ویرایش می کنند. حالا آنها می توانند یکی از این اس اس دی ها را بخرند و از بازدهی فوق العاده کامپیوترشان لذت ببرند.

شرکت سازنده می گوید با خرید حافظه جدید می توانید اطمینان حاصل کنید که از توانایی های پردازشگر و کارت گرافیکی تان به خوبی استفاده می کنید و کندی هارد دیسک سبب کاهش کارایی کامپیوتر نخواهد شد.

این اس اس دی 1.6 ترابایتی از تابستان امسال وارد بازار خواهد شد و قیمتش همان موقع اعلام می شود. اما مدل 420 گیگابایتی آن هم اکنون با قیمت ۱۹۹۵ دلار به بازار ارایه شده است...!(چقده هم ارزون!)

۲۱ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

اینترنت پرسرعت از طریق لامپ سقفی


تصورش را بکنید که نور لامپ روی لپ تاپ شما می تابد و علاوه بر تامین روشنایی، یک اینترنت بی سیم هم به شمار می آید. حالا طی چند سال گذشته تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات از طریق نور لامپ های LED کار کرده اند و می گویند به رکورد سرعت انتقال ۳ گیگابیت در ثانیه رسیده اند.


ممکن است با خودتان بگویید چه دلیلی دارد به جای وای-فای از این روش برای انتقال بی سیم اطلاعات استفاده شود؟ پاسخ مکان هایی است که استفاده از وای فای به دلایل ایمنی یا اختلالات زیاد امواج، امکان پذیر نیست. 

برای مثال در بخش هایی از بیمارستان که به دلیل وجود دستگاه های حساس نمی توان از وای فای استفاده کرد، این روش می تواند در نقاطی مشخص اینترنتی بیسیم به تیم پزشکی و بیماران ارایه کند. یا در نمایشگاه های فناوری که وجود تعداد بسیار زیاد وای-فای سبب تداخل شدید امواج می شود. 

احتمالا چند سال دیگر هنگام خرید لامپ علاوه بر میزان نوردهی باید به سرعت اینترنت اش هم دقت کنید...!


۲۰ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری