mobile assist

احتمالا با هر سه دستیار صوتی مطرح یعنی سیری(اپل)، گوگل ناو(گوگل) و کورتنا(مایکروسافت) آشنایی دارید. حال این سه سیستم برای تصدی پست دستیاری شما لازم است در مصاحبه‌ای شرکت کنند تا شما بر اساس نیازهای خود و صلاحیت آن‌ها به انتخاب بپردازید. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا ببینیم هر یک چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد.


هر  ۳ پلتفرم برتر گوشی‌های هوشمند، یعنی اندروید، iOS و ویندوز فون اکنون از دستیارهای صوتی کاملا کاربردی و کاملی برخوردار هستند. درست همانند دستیارهای دنیای واقعی انتخاب یکی از آن‌ها که بهترین گزینه برای نیازهای ما باشد چندان کار ساده‌ای نیست. هر یک از این سیستم‌ها استعدادها، نقطه ضعف‌ها و خصلت‌های محتمل خاص خود را دارند که باید برای گزینش به خوبی آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. بنابراین تصمیم گرفتیم مجموعه‌ای از مصاحبه‌های شغلی را با هر سه متقاضی سمت دستیاری شما یعنی سیری، گوگل ناو و کورتنا به انجام برسانیم تا شناخت بهتری از آن‌ها حاصل کنیم. 


سیری

سیری

سیری اپل یک دستیار کاملا کارآزموده است که تجربه‌ی بسیاری در رزومه‌ی آن به ثبت رسیده است. این برنامه که زمانی در مرحله‌ی بتا قرار داشت الان حدود ۳ سال عمر دارد به اندازه‌ی کافی زمان صرف از بین بردن باگ‌ها و افزودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های ضروری داشته است. اکنون به لطف پلتفرم iOS، این دستیار صوتی با شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر و همچنین سرویس‌هایی نظیر  Yelp ،Evernote ،Fandango ،OpenTable و WolframAlpha نیز ادغام شده است.

سیری از طبع شوخی برخوردار است، مهم نیست که چه سوالی از این دستیار بپرسید تنها کافی‌است آن را در قالب یک سوال معمولی درآورید. برای نمونه اگر از سیری بپرسید که «این آخر هفته رو چی باید بپوشیم؟»  در ۹ بار از ۱۰ بار نه تنها منظور شمارا به خوبی متوجه می‌شود، بلکه به همان سبک و سیاق پرسش، به شما پاسخ خواهد داد. در صورتی که در ادامه‌ی پرسش قبلی، سوال یا درخواستی داشته باشید، سیری گفتگو را با شما ادامه خواهد داد و به پرسش و پاسخ‌های تک دیالوگی بسنده نخواهد کرد. همچنین اگر سوال احمقانه‌ای پرسیدید، انتظار پاسخی لوده و مسخره را نیز داشته باشید.

شخصیت و هویت برای یک دستیار صوتی خصوصیت بسیار جذابی است اما اگر این دستیار از نظر عملکردی و کاربردی دچار نقص باشد، شخصیت جالبش هم کمکی به او نخواهد کرد. خوشبختانه سیری در این زمینه دچار مشکل نیست. این سیستم قادر به دیکته کردن و ارسال پیغام، ایمیل و بروزرسانی‌های شبکه‌ی اجتماعی است. سیری می‌تواند تماس صوتی برقرار کند و پیغام‌های دریافتی را برای شما بخواند.

این دستیار هیچ مشکلی با تنظیم و لغو کردن یادآورها و زنگ‌های هشدار نداشته و قرارهای نزدیک شما را در لیست مشخصی به شما نشان می دهد. اما در خصوص باز کردن اپلیکیشن‌ها و تغییر تنظیمات چه؟ حالت پرواز، وای‌فای، بلوتوث... کافی‌است قسمت مورد نظر خود را نام ببرید تا سیری هوای شما را داشته باشد. با کمک سیری نیازی نیست صفحه‌های مختلف را برای یافتن چیزی که می‌خواهید زیر و رو کنید.

سیری نیز بسیار شبیه به دو دستیار صوتی دیگر از قابلیت تنظیم موقعیت جغرافیایی برای یادآورها برخوردار است. برای نمونه می‌توانید از سیری بخواهید که یک یادآور را بر مبنای موقعیت جغرافیایی صاحب خانه‌ی شما تنظیم کند که هنگام عبور از آن حوالی، پرداخت اجاره بها را به شما یادآوری نماید؛ یا به شما یادآوری کند که وقتی به فروشگاه مورد علاقه‌ی مادر خود نزدیک می‌شوید به خرید یک هدیه بپردازید.

حال که صحبت از موقعیت و مکان یابی شد ذکر این مساله نیز ضروری است که سیری می‌تواند لیست مکان‌های مختلف را به شما نمایش دهد تا پس از آن بر اساس فاصله‌ یا رتبه‌بندی Yelp فیلتر شوند. شما همچنین می‌توانید در صورتی که با اپلیکیشن نقشه‌ی اپل سر ناسازگاری نداشته باشید، از سیری برای رفع تمامی نیازهای جهت یابی و مسیر یابی خود استفاده کنید. این سرویس همچنین موقعیت خانه و محل کار شما را به خاطر می‌سپارد تا کمک حال شما در رفت و آمدهای روزانه باشد؛ اما متاسفانه چندان در به خاطر سپاری و استفاده از سایر مکان‌هایی که اغلب به آن‌ها سر میزنید خوب عمل نمی‌کند.

اگرچه برخی قابلیت‌ها و توانمندی‌های سیری در کشور ما بلا استفاده است، اما چیزی از توانمندی این دستیار صوتی کاسته نمی‌شود. دستیار صوتی اپل در خصوص ارائه اطلاعات نیز بسیار خوب عمل می‌کند و در صورتی که در خصوص بازی‌های ورزشی و زمان برگزاری مسابقات از او سوال کنید با پاسخ‌های مناسبی روبرو خواهید شد. اگر در مورد یک فیلم از سیری سوال بپرسید اطلاعات مربوط به آن را در قالب یک کارت اطلاعاتی در معرض دید شما قرار خواهد داد و حتی امکان تهیه‌ی بلیط برای آن فیلم را از طریق سرویس Fandango بصورت مستقیم برای شما فراهم خواهد کرد.

سیری این قابلیت را نیز دارد که موسیقی مورد نظر شما را از آرشیو دستگاه یا iTunes یافته و برای‌تان به اجرا درآورد. این دستیار قادر است به فرمان شما موسیقی را متوقف، اجرا و رد کند. اما دستیار صوتی اپل اندکی در زمینه‌ی اطلاعات مربوط به کنسرت‌ها ضعیف ظاهر می‌شود و به جای ارائه‌ی اطلاعات به جستجو در اینترنت پرداخته و نتایج جستجو را در اختیارتان قرار می‌دهد.

البته سیری به کلی بر روی کار کردن متمرکز نشده و استعداد خوبی در یافتن دوستان شما که از این اپلیکیشن iOS استفاده می‌کنند دارد. در صورتی که دوست‌تان در رسیدن به خانه‌ی شما دیر کرده، می‌توانید از سیری بپرسید که او در چه موقعیتی قرار دارد و در نتیجه‌ی این پرسش، سیری نقشه‌ای که موقعیت او بر رویش مشخص شده را به شما نشان خواهد داد. در حالی که در انتظار دوست‌تان به سر می‌برید، می‌توانید از قابلیت ادغام شده‌ی OpenTable در سیری بهره جسته و یک میز در رستوران مورد نظر خود برای شام رزرو کنید.

متاسفانه قابلیت صدا کردن سیری بدون استفاده از دست همانند آنچه که در گوگل ناو شاهدش هستیم وجود ندارد. برای فعال کردن سیری لازم است از همان شیوه‌ی سنتی نگاه داشتن کلید خانگی بهره ببرید.

سیری را در صورتی استخدام کنید که: انتظار شخصیت، دیکته‌ی متن، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، پخش موسیقی، مسابقات ورزشی، فیلم، تغییر تنظیمات، خواندن پیغام‌ها و یافتن دوستان را از دستیار صوتی خود داشته باشید.


گوگل ناو

 Google Now

از میان سه گزینه‌ی موجود، Google Now آرام‌ترین و نجیب‌ترین مورد است. گوگل ناو از آن دست دستیارهایی است که همه چیز را اندکی بیش از حد جدی می‌گیرد و در موارد بسیار نادری که سعی می‌کند بانمک باشد، مشخص است که زیاد از حد تلاش می‌کند! در عین حال این دستیار صوتی بسیار قدرتمند و دانشمند بوده و زمانی که چیزی به آن محول می‌شود به بهترین شکل آن را ترتیب اثر خواهد داد. مزیت بسیار خوب این دستیار این است که بدون نیاز به لمس دستگاه قادر هستید آن را صدا کرده و دستورات خود را صادر کنید. البته در اغلب دستگاه‌های اندرویدی، اگرچه می‌توان در صفحه‌ی خانگی و صفحه‌ی خود گوگل ناو بدون لمس چیزی آن را فرا خواند، اما اگر درون اپلیکیشن خاصی باشید یا گوشی در حالت خواب باشد انتظار پاسخگویی از سمت گوگل ناو نداشته باشید. در هر حال این خصوصیت با همین حالت نیز یک قدم جلوتر از سیری و کورتنا بوده که باید برای فعال کردن آن‌ها یک کلید فیزیکی را بصورت طولانی نگاه داشت.

گوگل ناو از نظر ادراک برترین دستیار موجود نیست و بیشتر به همراهی برای مجموعه‌ای از دستورات روزانه‌ی از پیش تعیین شده شباهت دارد. دستیار گوگل می‌تواند میان ایمیل‌های شما به جستجو پرداخته و پروازی که برای آن بلیط تهیه کرده‌اید را به شما یادآوری کند و اطلاعات بیشتری در خصوص سفر پیش رو در اختیارتان قرار دهد. البته با استفاده از گوگل ناو می‌توانید به انجام وظایف عادی که از یک دستیار صوتی انتظار می‌رود نیز بپردازید.

تنظیم زنگ هشدار و یادآوری، مشاهده‌ی وب‌سایت‌ها، نگارش متون و انجام تماس‌ها و نیز ارسال پیامک و ایمیل از این جمله هستند. گوگل ناو برای تنظیم یادآورها از شما خواهد پرسید که در چه مکان و زمانی شما را با خبر کند. و اگرچه این دستیار قادر است هشدارها و قرارها را تنظیم نماید، اما توانایی اعمال تغییر یا کنسل کردن آن‌ها را ندارد و در صورت درخواست چنین چیزی حتی متوجه منظور شما نخواهد شد.البته در گوگل ناو هم تعدادی پاسخ بامزه تعبیه شده (همان دستور درست کردن ساندویچ معروف) اما به نظر می‌رسد گوگل عملکرد را بر شخصیت و هویت دوستانه ترجیح می‌دهد.

البته می‌توان به این رویکرد نیز احترام گذاشت، در هر حال جوک‌های سیری و کورتانا چندان هم کاربردی نیستند اما در هر صورت نا امید کننده است که ببینیم موتور قدرتمندی همچون گوگل قادر نیست سوالات را اگر خارج از چارچوب مشخصی باشند متوجه شود. برای نمونه دو سوال «هوا امروز چگونه است» با «چطور لباسی باید بپوشم» هر دو بر اساس وضعیت آب و هوایی منطقه پرسیده می‌شوند، اما دستیار صوتی گوگل تنها به حالت رسمی پرسش وضع هوا پاسخ خواهد داد. پی بردن به فرمول پرسش برخی درخواست‌ها چندان هم دشوار نیست اما وجود انعطاف برای یک دستیار صوتی به منظور فهمیدن منظور شخص موجب می‌شود تجربه‌ی کاربری دلنشین شده و از خسته کننده شدن آن پرهیز شود.

زمانی که بحث از سفر و حرکت در میان باشد، گوگل کار خود را بسیار خوب به انجام می‌رساند. این سیستم ضمن شناسایی مکان‌هایی که شما زیاد به آن‌ها رفت و آمد دارید، تلاش می‌کند (معمولا از طریق چک کردن تقویم و رخدادهای پیش رو) بصورت خودکار تصمیم شما برای رفتن به مکان بعدی را تشخیص دهد. پس از آن کارت حاوی اطلاعات در خصوص اینکه چقدر طول خواهد کشید تا به مقصد مورد نظر خود برسید در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر زمان تقریبی حرکت شما از اداره به سمت خانه رسیده باشد،

کارتی حاوی اطلاعاتی در خصوص مدت زمان مورد انتظار و نیز بهترین راه برای حرکت به سمت خانه به شما نمایش داده می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این دستیار جدی، به یاد داشتن محل پارک کردن خودروی شماست. در مجموع، عملکردهای مربوط به نقشه و مسیر در گوگل ناو در سطح بلوغ بسیار بالایی قرار داشته و هیچ یک از دیگر دستیارهای دیجیتال موجود توان غلبه بر پیش‌زمینه‌ی قدرتمند گوگل در این حوزه را تا کنون نداشته‌اند.

یکی دیگر از توانایی‌های گوگل ناو که چندان به کار مربوط نیست، امکان شناسایی موسیقی است. این سیستم اطلاعات مورد نیاز در خصوص آهنگی که به آن گوش می‌دهید را یافته و شما را به فروشگاه گوگل پلی هدایت می‌کند. این قابلیت در iOS 8 نیز به لطف یکپارچگی با سرویس Shazam امکان‌پذیر شده، اما در نسخه‌های قبلی iOS نمی‌توانید از آن بهرمند شوید. در نهایت نیز در صورتی که علاقه داشته باشید از دستیار خود برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید باید بدانید که تنها به گوگل پلاس محدود خواهید بود. همچنین خصوصیاتی نظیر سنجش مسیر برای دوچرخه سواری نیز از جمله خصوصیات جدید این سیستم محسوب می‌شود.

گوگل ناو را در صورتی استخدام کنید که: انتظار همراهی در سفرها، مسیریابی، دیکته‌ی متون، یافتن موسیقی، فعال سازی بدون نیاز به لمس، و میانبر به وب‌سایت‌ها را از دستیار شخصی خود داشته باشید.


کورتنا

کورتنا

کورتنا تنها دستیار شخصی موجود در این رقابت است که یک چهره‌ی قابل تشخیص دارد و همچنین رزومه‌ی کاری‌اش شامل آیتم‌هایی در ۵۰۰ سال آینده است. در حال حاضر این سرویس جدیدترین دستیار صوتی موجود در این لیست به شمار می‌رود و با سرعت بسیاری در حال توسعه است؛ اما کورتنا کاملا کاربردی بوده و این توسعه و جدید بودن منجر به عدم کارایی آن نشده است. این سیستم به مرور زمان تکمیل شده و هر روزه کاربران بیشتری به لطف ویژگی‌های اضافه شده توسط مایکروسافت از آن بهره می‌برند.

همانند سیری، کورتنا نیز از یک شخصیت شوخ طبع و حاضر جواب برخوردار است. جن تیلور، صدا پیشه‌ی کورتنا در سری Halo در توسعه‌ی این پروژه مشارکت می‌کند و لحن و کنایه‌های مربوطه را به کورتنا هدیه می‌کند؛ با مرور زمان این مجموعه از زمان حال نیز کامل‌تر خواهد شد. این سرویس هنوز به اندازه‌ی همتای اپلی خود جواب‌های کنایه آمیز در آستین ندارد، اما شوخ‌طبعی به مرور و بر اساس تجربه به این سرویس افزوده می‌شود.

در حال حاضر حاضر جوابی‌های کورتنا به تعریف کردن جوک، مزه ریختن در سوال‌های تصادفی مربوط به مایکروسافت، هیلو و رقابت‌های این حوزه و از این دست موارد محدود می‌شود. در سیری حتی اگر به شوخی درخواست محلی برای پنهان کردن جسد هم بکنید دستیار صوتی اپل پاسخی برای شما خواهد داشت. کورتنا همچنین قادر است گفتگو را با شما تا زمانی که همچنان درخواست‌ها به موضوع اصلی و سوال اول مرتبط باشند ادامه داده و قادر است درخواست‌ها و پرسش‌های شما که به پرسش قبلی ارجاع می‌یابند را تشخیص دهد. چنین خصوصیتی یکی از مهم‌ترین توانایی‌های یک دستیار صوتی است.

آیا اصلا افراد هنوز هم از دفترچه یادداشت (Notebook) استفاده می‌کنند؟ خب، کورتنا که استفاده می‌کند. این دستیار از دفترچه‌اش برای یادگیری بیشتر در مورد شما بهره می‌برد. البته سیری و گوگل ناو هم چشمه‌هایی از این قابلیت را نمایان ساخته‌اند، هر دو این سرویس‌ها وضعیت روابط شما را به خاطر می‌سپارند و تشخیص می‌دهند که در چه مکانی زندگی و در چه مکانی کار می‌کنید. سیری اندکی در این مورد باهوش‌تر بوده و تلاش می‌کند شما را بشناسد و گوگل ناو نیز کارت اطلاعات مربوط به علاقمندی‌های شما نظیر تیم ورزشی مورد نظرتان، وضعیت سهام، ارائه دهنده‌ی سرویس کابلی، اخبار و... را به شما نمایش می‌دهد. اما تا کنون پیاده‌سازی کورتنا امکان اختصاصی سازی بسیار بیشتری را فراهم می‌کند.

در کورتنا لیست یادآورهای شما به خوبی ادغام شده، مکان‌های مورد علاقه‌تان ثبت می‌شود جستجوهای موسیقی شما در نظر گرفته می‌شود و ساعت‌هایی که ترجیح می‌دهید در سکوت سپری کنید نیز حتما مورد توجه قرار می‌گیرد.کورتنا قادر است از پس اکثر عملکردهایی که از یک دستیار دیجیتال انتظار می‌رود و در قسمت‌های قبلی مقاله به آن‌ها اشاره کردیم بر آید. در هر حال بزرگترین نقطه قوت کورتنا مربوط به دفترچه یادداشت‌اش است. هر چه باشد یک دستیار صوتی خواسته‌ها و اطلاعات شما را باید در یک دفترچه یادداشت نکته برداری  کند دیگر...

اما جذاب‌ترین قسمت Notebook بخشی است که به علاقمندی‌های شما مربوط است. این قسمت یک خوراک شخصی‌سازی شده از اطلاعات است که شما را در جریان خبرهای بخصوصی قرار داده و ذهن شما را با مسائلی نظیر مدت زمان رفت و آمد، مکان مناسب صرف غذا، پروازهای پیش رو، وضع آب و هوای محلی و تیم ورزشی محبوب‌تان تغذیه می‌کند. گوگل نیز از عملکرد مشابهی با نمایش کارت‌ها برخوردار است. این قابلیت بسیار کاربردی و با ارزش در نظر گرفته می‌شود.

کورتنا همچنین میزبان حالت Do Not Disturb ویندوز فون نیز هست که تحت عنوان Quiet Hours شناخته می‌شود. مسلما یک دستیار خوب باید بداند که از ساعت مشخصی گذشته، نباید مزاحم استراحت شما شود مگر اینکه مساله‌ای به شدت مهم رخ داده باشد. مسلما اگر مادر شما در نیمه‌های شب قصد تماس گرفتن با شما را داشته باشد این احتمال وجود دارد که با موقعیتی اورژانسی روبرو باشید. بنابراین شما قادر هستید ساعت‌های آرامش خود را در Notebook تنظیم کرده و همچنین لیستی از افرادی که باید اجازه‌ی بیدار کردن شما در بدترین زمان ممکن را داشته باشند را نیز انتخاب کنید. کورتنا ترتیب بقیه‌ی مسائل را خواهد داد و شما می‌توانید از ساعات آرامش خود نهایت بهره را ببرید.

 یکی از صفات منحصر به فرد کورتنا، فراهم کردن امکان نسبت دادن یادآورها و وظایف به یک مخاطب خاص است. تصور کنید برادر شما در حال آماده شدن برای حضور سر جلسه‌ی امتحان است و شما نمی‌خواهید فراموش کنید که نتیجه را از او بپرسید. در این حالت اگر از کورتنا بخواهید که این مساله را به شما یادآوری کند، او اطلاعاتی در خصوص زمان بعدی که با برادرتان تماس خواهید گرفت را بر روی صفحه‌نمایش به شما نشان خواهد داد. البته برای بهره بردن از این قابلیت، باید از جمله‌ی «دفعه‌ی بعد که با برادرم تماس گرفتم به من یادآوری کن که...» آغاز کنید. کورتنا با توجه به شناختی که از شما و نام مخاطبان‌تان دارد متوجه منظور شما خواهد شد. سیری و گوگل ناو یادآورهای تخصیص داده شده به مخاطب را بصورت مجزا نمایش نمی‌دهند؛ بنابراین اینگونه درخواست‌ها تنها در حالت عمومی و در ترکیب با سایر یادآورها لیست خواهند شد.

شما برای تغییر تنظیمات دستگاه و باز کردن اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید به کورتنا تکیه کنید و در صورتی که یک میانبر در کاشی‌های زنده به وب‌سایت‌های مورد علاقه‌ی خود اختصاص داده باشید، قادر است این وب‌سایت‌ها را بصورت مستقیم و با دستور شما باز کند. این خصوصیت هنوز به خوبی آنچه در دستیار گوگل شاهدش هستیم عمل نمی‌کند چرا که در گوگل ناو نیازی به اقدامات اولیه برای انجام چنین کاری وجود ندارد.

در هر حال، درست همانند گوگل و سیری در نسخه جدید iOS، کورتنا نیز می‌تواند به تشخیص موسیقی در حال پخش در محیط پرداخته و شما را به لینک خرید آن هدایت کند. دستیار صوتی ردموندی‌ها قادر است هر موسیقی که بخواهید را اجرا کرده، در پلی لیست شما به گشتن بپردازد و موسیقی در حال پخش را متوقف کند. کورتنا می‌تواند آخرین اطلاعات هواشناسی را در حالتی کارت مانند در اختیارتان قرار دهد که البته سایر دستیارها نیز قادر به اجرای آن هستند. کورتنا امکان تبدیل واحد دما میان فارنهایت، سلیسیوس، و حتی کلوین را فراهم می‌سازد. این در حالی است که اگر از سیری بخواهید تبدیل واحد به کلوین را انجام دهد در نهایت تعجب، وضع آب و هوای شهر کلوین استرالیا را به شما نمایش خواهد داد.

همانطور که گفته شد کورتنا همچنان تحت توسعه‌ی فعال قرار دارد و اگرچه قابلیت‌های جالبی نظیر ادغام با سرویس فوراسکوئر به آن افزوده شده، اما برای مثال همچنان توانایی تعامل با شبکه‌های اجتماعی برای آن در نظر گرفته نشده است. البته چندان غافلگیر کننده نخواهد بود اگر در آینده نزدیک شاهد تغییر این موضوع باشیم.

کورتنا نیز همچون سیری و بر خلاف گوگل ناو قابلیت فعال سازی بدون استفاده از لمس را ندارد بنابراین برای استفاده از آن ملزم به نگاه داشتن کلید جستجو، و سپس ادای دستور صوتی خود خواهید بود. در نهایت لازم به ذکر است که کورتنا همچنین در خصوص دیکته‌ی متون نیز با مشکل علامت‌گذاری مواجه است و در صورتی که درخواست قرارگیری علامت سوال یا کاما داشته باشید، بجای علامت‌ها دقیقا خود عبارات کامل و علامت سوال نوشته خواهد شد.

کورتنا را در صورتی استخدام کنید که: انتظار شخصیت، مسیریابی، واکنش خوب برای قرارها و یادآوری‌ها، وضع آب و هوا، تشخیص موسیقی، تغییر تنظیمات، و  اعمال ساعات آرامش را از دستیار صوتی خود داشته باشید.

کدام یک در مصاحبه موفق می‌شوند؟

خب به پایان ارزیابی این سه داوطلب پست دستیاری شما رسیدیم. شما هم مثل ما زمانی که یک پاسخ و انتخاب قاطع وجود ندارد کلافه می‌شوید؟ حقیقت آن است که هر سه سرویس مورد اشاره از پس عملکردهای پایه‌ای به شکل مطلوبی بر می‌آیند؛ وظایفی همچون قرار ملاقات‌ها، یادآورها، دیکته‌ی متون، برقراری تماس، ارسال پیغام و... اما هر یک از این گزینه‌ها از استعدادهای مخصوص به خود نیز برخوردار هستند که آن‌ها را از دیگران متمایز کرده و امکان فائق آمدن بر وظایف بخصوصی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در میان تجربه‌ی سیری، دفترچه یادداشت کورتنا، و عملکرد بدون نیاز به لمس گوگل ناو، شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای استخدام انتخاب کرده و از نتیجه‌ی نهایی نیز بسیار خشنود باشید.


منبع : زومیت