شرکت مایکروسافت برای مقابله با تکثیر غیر قانونی سیستم عامل جدید ویندوز موسوم به ویندوز 9 از روش جدیدی استفاده خواهد کرد. اخباری که از Redmond به گوش میرسد حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد استفاده از کلید 16 کاراکتری را که تاکنون برای شناسایی اصلی بودن ویندوز در نسخه های قبلی استفاده میشد کنار بگذارد و از فعالسازی آنلاین برای این کار استفاده نماید.


بنا به گفته کارشناسان، مایکروسافت قصد دارد از روشی غیر قابل نفوذ برای این منظور استفاده نماید. کاربران ویندوز 9 بایستی برای فعالسازی نسخه خریداری شده، دارای یک حساب کاربری در "Microsoft Store" باشند. این حساب کاربری را با اکانت معمولی مایکروسافت اشتباه نگیرید چون اکانت Microsoft Store مخصوص خرید و دانلود نرم افزار های اوریجینال خواهد بود. مایکروسافت با این متد جدید قصد دارد امکان دانلود و نصب نسخه اصلی ویندوز 9 را تنها در اختیار کاربرانی که دارای حساب کاربری Microsoft Store هستند قرار دهد. در این روش، شماره سریال سخت افزاری کامپیوتر کاربر در بانک اطلاعاتی این شرکت ضبط شده و نسخه دانلود شده نیز تنها با همان شماره سریال، قابل نصب و فعالسازی خواهد بود.

روش کار بدین صورت است که کاربر، پس از پرداخت هزینه خرید و ورود به بخش حساب کاربری خود در Microsoft Store قادر خواهد بود یک ایمیج یا تصویر از نسخه قابل نصب ویندوز را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب نماید. پس از نصب ویندوز، اطلاعات سخت افزاری مادربرد کامپیوتر، در بانک اطلاعاتی مایکروسافت ذخیره شده و ویندوز نصب شده فقط بر روی همان مادربرد فعال خواهد بود. در صورتیکه کاربر بخواهد مادربرد کامپیوتر خود را تعویض نماید و یا سیستم جدیدی برای خود خریداری نماید، باید برای نصب مجدد ویندوزی که قبلاً خریداری کرده است، وارد حساب کاربری خود شده و ابتدا شماره مادربرد قبلی خود را از سایت حذف نماید تا پس از نصب مجدد ویندوز، اطلاعات سخت افزاری مادربرد جدید، بطور خودکار جایگزین شماره سریال قبلی شود و ویندوز برای کامپیوتر جدید فعالسازی گردد. مایکروسافت از این طریق مطمئن خواهد بود که تنها یک کامپیوتر از نسخه ویندوز ثبت شده استفاده مینماید. این روش برای لایسنس های خانوادگی ویندوز و برای کاربرانی که از 3 یا 5 کامپیوتر در منزل استفاده میکنند به راحتی قابل پیاده سازی خواهد بود.

علاوه بر رویکرد جدید شرکت مایکروسافت در حل مسئله نسخه های غیر قانونی ویندوز، این شرکت قصد دارد رابط کاربری نسخه آینده این سیستم عامل را نیز کاربر پسند تر نماید. طبق آمار، بسیاری از کاربران از نبودن دکمه استارت اظهار نارضایتی میکنند. به همین خاطر مایکروسافت تصمیم دارد منوی استارت را به همراه قابلیت های بسیار وسیعتر دوباره سر جای خودش برگرداند و در واقع از این طریق، کاربران نسخه های قدیمی را تشویق به ارتقاء سیستم عامل قدیمی نماید تا دوباره بتوانند از دکمه استارت و امکانات پیشرفته تر آن استفاده کنند.

شرکت مایکروسافت ممکن است از پاییز امسال نسخه های نمایشی و ابتدایی سیستم عامل جدید را در دسترس عموم قرار دهد.



منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir