در سال های اخیر ، دریافت گواهینامه IP برای اثبات ضد آب و ضد گردوغبار بودن در پرچم داران شرکت ها مرسوم شده است.اما ال جی این گواهینامه را برای پرچم دار جدید خود LG G3 دریافت نکرده است.با این حال روز گذشته ویدیویی در یوتیوب منتشر شد که G3 را در برابر نفوذ آب آزمایش کرد.

برای تماشای ویدئو کلیک کنید



نتیجه این آزمایش جالب است، G3 توانست 2 ساعت تمام و بدون مشکل زیر آب دوام بیاورد !
درحالی‌که تولیدکنندگان زیادی به گواهینامه IP برای سبقت گرفتن از رقبا تکیه کرده‌اند و به‌نوعی به آن می‌نازند، ال‌جی نشان داده که یکی از اعضای غیررسمی این کانون است و با زیرکی و بدون داشتن این گواهینامه توانسته قابلیت ضد آب و گردوغبار بودن را در جی3 پیاده‌سازی کند.


در مراسم رونمایی از جی3 هم ال‌جی گفت که از گرفتن گواهینامه برای این قابلیت خجالت‌زده شده و این کار را خجالت‌آور می‌داند و دلایل خودش را دارد. ال‌جی به قول خودش لاف زدن را دوست ندارد و این گواهینامه‌ها هم آن‌چنان واضح و کارآمد نیستند. برای مثال اگر با یک گواهینامه که برای 30 دقیقه دوام زیر آب صادر شده، گوشی را 29 دقیقه زیر آب نگه‌داریم و بلافاصله دوباره درون آب قرار دهیم آیا 30 دقیقه دیگر دوام می‌آورد یا واقعاً یک دقیقه دیگر دوام خواهد آورد؟ پس این گواهینامه‌ها مسخره هستند. ازنظر ال‌جی در این گواهینامه‌ها چیزی درباره‌ی فشار آب هم ذکر نشده و طبیعتاً شرایط مختلف تأثیرات مختلفی روی دستگاه خواهد داشت پس نمی‌توان به این استانداردها بسنده کرد.


بااین‌حال نمی‌توان حدس زد که آیا جی3 می‌تواند مانند این ویدیو در برابر گردوغبار هم دوام بیاور یا خیر اما می‌توان تا حدودی مطمئن بود که اگر جی-3 شما به‌طور اتفاقی در آب افتاد نباید نگران شوید. صرف‌نظر از این نتایج زیرآب بردن جی3 کار معقولی نیست و اگر دارنده این گوشی هستید و یا قصد خرید آن را دارید این کار به شما پیشنهاد نمی‌شود...!!!