به نظر می‌رسد گوگل در زمینه ایجاد دسترسی به اینترنت در نقاط محروم و دور افتاده فقط به پروژه لون خود بسنده نکرده و ایده‌های جاه‌طلبانه‌تری دارد. برنامه‌های گوگل برای ایجاد دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره‌ها کم‌کم شکل واقعیت به خود می‌گیرد...



به گزارش Wall Street Journal این غول جستجوگر اینترنتی در تدارک ساخت 180 ماهواره کوچک با ظرفیت بالا است و در نظر دارد تا با قرار دادن این ماهواره‌ها در مدارهای پایینی دسترسی به اینترنت را برای مناطق محروم امکان‌پذیر سازد. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از این ماهواره‌ها در دست نیست اما طبق گزارش‌ها اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود گوگل تعداد این ماهواره‌ها را حتی دو برابر نیز خواهد کرد. این در حالی است که سخنگوی گوگل ضمن عدم تایید یا رد این تلاش‌ها به ذکر این نکته که داشتن ارتباط اینترنتی بطور قابل توجهی زندگی مردم را بهبود می‌بخشد، بسنده کرد.

اینطور که به نظر می‌رسد این پروژه هزینه‌ای زیادی معادل 1 تا 3 میلیارد دلار برای گوگل خواهد داشت. البته این ماهواره‌ها می‌توانند خرج خودشان را در بیاورند و هزینه های گوگل را جبران نمایند. وقتی افراد بیشتری به اینترنت دسترسی داشته باشند، افراد بیشتری هم از موتور جستجوی گوگل استفاده خواهند کرد و تبلیغات آنلاین را خواهند دید. این پروژه دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره‌ها می‌تواند مکملی برای پروژه دیگر گوگل یعنی Project Loon باشد.

از آنجا که امروزه اینترنت نقش بسیار مهمی در زندگی بسیاری از مردم دنیا ایفا می‌کند، امیدواریم تلاش‌های گوگل هر چه سریعتر به نتیجه برسد تا همه مردم محروم! دنیا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند گردند.