بعد از گذشت مدت زمان زیادی از پروسه ی انتخاب مدیر عامل جدید مایکروسافت سرانجام سومین مدیر عامل شرکت مایکروسافت انتخاب شد . کسی که قرار است جای استیو بالمر را بگیرد Satya Nadella نام دارد . این فرد که قبل از این در بخش سرویس های تجاری و Cloud مایکروسافت فعالیت می کرد اکنون مدیر ارشد مایکروسافت شده و قرار است از این به بعد بر صندلی ریاست این شرکت بزرگ بنشیند .



 همانطور که از قبل هم پیش بینی شده بود این مدیر عامل جدید از بین مجموعه ی مایکروسافت انتخاب شده و فردی خارج از این مجموعه نبوده است .

نادلا که تا به حال موفقیت های چشمگیری در زمینه ی کاری خود داشته است در راه اندازی پرو‍ژه های مهم مایکروسافت نظیر Bing  ، Xbox Live  ،  Sky Drive و  Skype  نقش هدایت کننده ی اصلی را داشته است و از پس وظایف خود نیز به خوبی بر آمده است .

این مدیر موفق ۴۶ ساله که فارغ التحصیل رشته ی اقتصاد و همچنین متخصص مهندسی الکترونیک و کامپیوتر است می تواند از نظر مهارت ترکیبی از بیل گیتس و استیو بالمر باشد بنابر این یک مدیر منحصر به فرد به شمار می رود . نادلا که اصالتا هم اهل کشور هندوستان است در طی دو سال گذشته عضو هیئت مدیره ی مایکروسافت  بوده است و همچنین سابقه ی مدیریت در بخش های مختلف IBM را نیز در کارنامه ی خود داشته و به گفته ی مدیران این فرد جزو اولویت های اصلی آنها  برای انتخاب مدیر جدید بوده است .

بنابراین می توان گفت که انتخاب وی بسیار درست و به جا بوده است و اعضای مایکروسافت امیدوارند تا نادلا بتواند به شرایط فعلی شرکت مایکروسافت بهبود بخشد .

در همین زمان بیل گیتس هم از سمت ریاست هیئت مدیره ی مایکروسافت استعفا داد اما از این به بعد همکاری اش را با مایکروسافت به عنوان مشاور امور فناوری مایکروسافت ادامه خواهد داد . جانشین وی هم طبق اخبار بدست آمده  جان تامسون می باشد . اما این تغییرات باز هم منجر به کناره گیری بیل گیتس از مایکروسافت نخواهد شد و وی بنا به درخواست همکارانش مطابق روال گذشته با نظرات و راهنمایی های خودش در کنار تیم مایکروسافت خواهد بود .

اعضای هیئت مدیره ی مایکروسافت سالانه ۵ ملاقات برای بررسی اهداف شرکت و میزان تحقق آرمان های خود برگزار می کنند که اولین جلسه ی آنها در ۱۱ مارس خواهد بود .