بنا به گزارش منتشر شده از وب سایت ZD Net برخی گجت ها و  تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۳ تولید شدند که دنیای فناوری را متحول کردند . ما هم در این مطلب قصد داریم تا به معرفی این محصولات بپردازیم . با ما همراه باشید .


۱- Google Glass

عینک هوشمند گوگل که در ابتدای عرضه ی آن طرفداران زیادی به دست آورد اما بعد از گذشت مدتی به دلیل عدم رعایت حریم خصوصی افراد از محبوبیت آن کاسته شد . اما به گفته ی مسئولان در سال ۲۰۱۴ قرار است این مشکلات بر طرف شود .

۲- کاور اتوموبیل نامرئی

tgjh

این کاور که توسط مرسدس بنز طراحی و ساخته شده است به کمک یک دوربین که در قسمت مخالف اتوموبیل قرار گرفته است کار می کند . این دوربین تصاویر ضبط شده را به LED های انعطاف پذیری که  که بر روی بدنه ی آن قرار گرفته اند منتقل می کند و همانطور که خودرو در حال حرکت است این LED ها تصاویر ضبط شده ی پس زمینه را نمایش می دهند .

۳- تفنگ فلزی که به کمک یک پرینتر ۳ بعدی ساخته شده است

3d

فناوری پرینت ۳ بعدی در سال ۲۰۱۳ همه ی افراد را به وجد آورد . این تفنگ کاملا واقعی است و می تواند همانند یک تفنگ واقعی شلیک کند . این تفنگ از ۳۰ قطعه از جنس استیل ۱۷-۴ تشکیل شده و دسته ی این تفنگ هم با فناوری لیزر SLS تشکیل شده است .

۴-چیپ از نوع سیلیکون که روی پوست تاتو می شود

d-neck-tattoo-v1

این تاتو که می تواند روی هر قسمت از بدن انجام شود از یک میکروفون در قسمت الکترونیکی تاتو و یک فرستنده و گیرنده تشکیل شده که امکان ارتباط بی سیم را دارند و یک منبع تغذیه برای دریافت سیگنال ها از یک شبکه ی شخصی که در ارتباط با دستگاه تلفن همراه است

۵- دست Titan

e-titan-exoskeleton-v1

این دست کمکی به بازوی دست افراد متصل شده و به آنها کمک می کند تا بتوانند اجسام تا وزن ۱۸ کیلو را با یک دست بلند کنند . هدف از طراحی آن این است که افرادی که بازو های آنها ضعیف است در هنگام کار احساس خستگی نکنند . این پروژه یک جایزه ی ۳۰٫۰۰۰ پوندی دریافت کرد .

۶- سیستم حمل و نقل Hyperloop

elon-musk-hyperloop-aeromovel-concept-thumb-550xauto-96152-v1

این سیستم حمل و نقل فوق العاده سریع السیر به کمک یک موتور الکتریکی که پالس هایی در غلاف های قسمت عقب و جلوی آن ایجاد می کند ، می تواند تا ۸۰۰ مایل در ساعت سرعت بگیرد . این سیستم برای حمل و نقل بین شهرها طراحی شده است . در این سیستم ما فوق سرعت از یک تکنولوژی خاصی استفاده شده است که همانند وکیوم در قسمت جلوی آن کار کرده و با گرفتن هوا باعث کاهش اصطکاک آن با محیط می شود .

۷- هواپیمای بدون سرنشین آمازون

f-5527-amazon-drone-v1

آمازون که یک فروشگاه اینترنتی برای فروش آنلاین در کل دنیاست  به تازگی یک هواپیمای بدون سرنشین که البته شبیه به سفینه است ساخته که از این به بعد تحویل کالاهای سفارشی اش را به کمک آن انجام می دهد . این هواپیما می تواند کالاهای تا وزن ۵ پوند را در هر ۱۰ مایل حمل کند . به گفته ی مسئولان این سفینه تا ۵ سال آینده آماده ی بهره برداری و استفاده می شود .

۸- شبکه ی عصبی عظیم

g-neurons-v1

Andrew NG از آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد و تیم خود توانستند یک شبکه ی عصبی گسترده با اندازه ای بیش از ۶ برابر آنچه گوگل در سال ۲۰۱۲ به آن رسیده بود طراحی کنند . شبکه ای که گوگل طراحی کرده بود ۱٫۷ میلیارد ارتباط عصبی داشت اما این شبکه دارای ۱۱٫۲ میلیارد ارتباط عصبی است .

۹- ماشینی که با ذهن کنترل می شود

h-synapse-mind-controlled-toy-car-adhd-concentration-training-alejo-bernal-dezeen-3-v1

البته این یک ایده ی جدید نیست وشروع آن به سال ۲۰۱۱ در کشور آلمان بر می گردد که در آن یک ماشین را به کمک فکر کنترل می کردند اما Alejo Bernal  به تازگی اختراعی کرده که در آن فعالیت الکتریکی داخل سلول های عصبی مغز فرد راننده با با پوشیدن یک هدست EEG به سیگنال هایی که برای آن ماشین قابل درک است تبدیل می شود و به کمک آن می توان ماشین را کنترل کرد .