آیا می دانستید سایت گوگل علاوه بر اینکه می تواند یک موتور جستجتوی کامل باشد ، قابلیت های بسیار خوب دیگری هم دارد ؟ اکثر افراد فکر می کنند این سایت فقط می تواند جواب جستجو های آنها را بدهد اما باید بدانید که این سایت می تواند علاوه بر یک موتور جستجو ، یک مبدل ، یک ماشین حساب ، یک پیش بین وضعیت آب و هوا و بسیاری دیگر باشد .

به کمک لیستی از جستجو هایی که افراد در سایت گوگل کرده اند می توان به دیگر ابعاد این سایت پی برد . با ما همراه باشید تا این لیست را با هم بررسی کنیم .

ماشین حساب

1

شما می توانید فقط با وارد کردن عبارت محاسباتی ، همان گونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، به کمک سایت گوگل نتیجه ی آن محاسبات را مشاهده کنید . بنابر این اگر در جایی دسترسی به ماشین حساب نداشتید فقط کافیست تا از سایت گوگل کمک بگیرید . این ماشین حساب جامع و کامل بوده و شما می توانید اکثر عملیات محاسباتی را به کمک آن انجام دهید .

تبدیل واحد ها

4

گوگل همچنین می تواند عمل تبدیل واحد ها را انجام دهد . فقط باید طبق الگوی زیر واحد ها را در کادر مربوط تایپ کنید : X Unit to Unit مثلا طبق عکس زیر عبارت ۴۰ Degrees f to c گوگل نتیجه ی این عبارت که تبدیل ۴۰ درجه ی فارنهایت به سانتی گراد است را به شما می دهد . در این حالت هم امکان انتخاب انواع واحد ها وجود دارد .

نکته ی جالبی که وجود دارد و در تصویر زیر هم نمونه ای از آن را مشاهده می کنید امکان همزمان انجام تبدیل واحد و عملیات محاسباتی در گوگل است .

تبدیل واحد های پولی

2

شما به کمک این ویژگی سایت گوگل می توانید نرخ پول های هر کشور با واحد پولی یک کشور دیگر مقایسه کرده و بدست آورید .در تصویر زیر واحد پولی دلار آمریکا با کانادا مقایسه شده است . مطابق الگوی زیر شما می توانید دیگر واحد ها را با هم مقایسه کنید .

IP Addres شما

5

اگر شما عبارت What is my ip را در کادر مربوط تایپ کنید سایت گوگل آی پی شما را خواهد گفت .

وضعیت آب و هوا

23

برای مشاهده ی وضعیت جوی یک منطقه ی خاص کافیست تا عبارت weather  و بعد از آن نام آن منطقه را تایپ کنید . مثلا در تصویر زیر عبارت weather new york تایپ شده است و نتیجه ی جستجو شده آب و هوای نیو یورک را نمایش می دهد . اگر شما بعد از کلمه ی weather هیچ عبارت دیگری تایپ نکنید ، گوگل وضعیت آب و هوای مکان فعلی شما را به شما خواهد گفت .

زمان طلوع و غروب آفتاب

24

به کمک تایپ عبارت Sunrise/Sunset و بعد نام مکان مورد نظر ، گوگل زمان طلوع و غروب آفتاب را در اختیار شما قرار خواهد داد .

زمان

25

برای اینکه زمان را در یک نقطه ی خاص از دنیا بدانید می توانید به کمک سایت گوگل و با تایپ عبارت time و بعد نوشتن نام مکان مورد نظر به نتیجه برسید . مثلا در تصویر زیر زمان شهر پاریس مورد جستجو قرار گرفته است . مثل دیگر قسمت ها اگر فقط کلمه ی time را وارد کنید ، زمان برای مکان فعلی شما مشخص خواهد شد .

 در بخش بعدی این مطلب دیگر امکانات این سایت مشهور و محبوب را در اختیار شما قرار خواهیم داد .