جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

طرح هایی برای پس از مرگ!

وقتی می میریم چه چیزی از ما باقی می ماند؟ جسمی بی جان٬ و یادها و خاطره ها و بازماندگان. برای بسیاری آدم ها فکر کردن به پس از مرگ٬ سخت و وحشت بر انگیز است. اما برای برخی دیگر٬ چالشی در زمینه طراحی.


امسال ۲۰۵۰ نفر از ۹۶ کشور دنیا در مسابقه طراحی برای مرگ شرکت کرده و ایده هایی برای پس از مرگ طراحی و ارسال کردند. در این رقابت که سایت designboom بر پا کرده بود٬ مجموعا ۸۵.۰۰۰ یورو به برندگان داده شد.

اما در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم طراحان چه ایده هایی برای یاد کردن از رفتگان و حفظ محیط زیست ارائه کرده اند...!


ادامه مطلب...
۲۴ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۰۷ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

جلوگیری از دسترسی یک نرم‌افزار به اینترنت

برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم و گاها به علت‌های مختلفی مجبور به زیرپا گذاشتن قوانین کپی رایت می‌شویم لازم است که بتوانیم دسترسی یک نرم‌افزار را به اینترنت ببندیم چون اکثر نرم‌افزارها بعد از کرک در صورتی که به اینترنت وصل باشیم می‌توانند به سایت سازنده متصل شوند و لایسنس خود را چک کنند که در این موارد سایت سازنده متوجه کرک غیرقانونی نرم‌افزار خود می‌شود و جلوی استفاده ما را از آن می‌گیرد.

برای این کار به روش زیر عمل می‌کنیم:

  1. وارد Control Panel > Windows Firewall شوید و از منو سمت چپ Advanced Settings را باز کنید.
  2. در پنجره‌ای که باز می‌شود از منو سمت چپ Inbound Rules را انتخاب کنید و سپس از منوی سمت راست روی New Rule کلیک کنید.
  3. در پنجره‌ای که باز می‌شود Program را انتخاب کنید و Next کنید. (تو ویندوز 8 این مرحله وجود نداره!)
  4. در این قسمت روی گزینه دوم یعنی This program path کلیک کنید و آدرس فایل اجرایی نرم‌افزار مورد نظر را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.
  5. در مرحله Action گزینه سوم یعنی Block the connection را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.
  6. در مرحله Profile نوع شبکه‌ای که می‌خواید این برنامه دسترسی آن به آنها مسدود شود را انتخاب می‌کنید که هر سه گزینه Domain و Public و Private را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.
  7. در مرحله آخر یک نام و توضیح برای این Rule انتخاب کنید و روی Finish کلیک کنید.
  8. مراحل ۲ تا ۷ را در Outbound Rules نیز تکرار کنید!

بعد از انجام این دستورالعمل اسم برنامه‌ای که دسترسی آن را به اینترنت مسدود کردید در Inbound Rules و Outbound Rules مشاهده می‌کنید. از این لحظه تمام ارتباط نرم‌افزار مورد نظر به اینترنت قطع خواهد شد و سازنده برنامه هرگز متوجه استفاده غیر قانونی شما نخواهد شد!!!!

نکته : اگر شما از نرم‌افزار امنیتی دیگری به عنوان فایروال استفاده کنید این تنظیمات را بایستی در آنها اعمال کنید چون نرم‌افزارهای جانبی فایروال ویندوز را غیرفعال می‌کنند و خودشان کنترل ویندوز را در این مورد به دست می‌گیرند.

۲۳ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۱۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V پرهزینه ترین بازی ویدیویی تاریخ با بودجه ای بیش از اکثر فیلم های هالیوودی



روزنامه اسکاتلندی The Scotsman گزارش جالبی منتشر کرده که در آن هزینه توسعه و بازاریابی جدیدترین بازی شرکت Rockstar یعنی GTA V، معادل ۱۷۰ میلیون یورو (۲۶۵ میلیون دلار) ذکر شده.


این رقم، بازی مورد اشاره را بدل به پرهزینه ترین بازی ویدیوی تاریخ خواهد کرد. در مقایسه ای کوچک می شود گفت که GTA V با فاصله ای کم، در زیر فیلم «دزدان دریایی کارائیب : در انتهای دنیا» قرار گرفته که با هزینه ۳۰۰ میلیون دلار، پرهزینه ترین تولید یک فیلم سینمایی را به خود اختصاص داده...!

دو شرکت Interactive و Rockstar در ۵ سال گذشته همه چیزشان را روی دایره ریخته اند تا اطمینان حاصل کنند که بازی GTA V بهترین عنوان بازی در ژانر دنیای باز (Open-world) خواهد بود. تاکنون تنها در امریکا ۲.۵ میلیون پیش سفارش برای این بازی ثبت شده و انتظار می رود GTA V تبدیل به یکی از پرفروش ترین بازی ها در نسل جدید کنسول ها شود.

جالب است بدانید امریکایی ها فقط در فصل دوم سال ۲۰۱۳، مبلغ ۲.۸۸ میلیارد دلار خرج بازی های ویدیوی کرده اند.

با توجه به اینکه نسخه قبلی بازی ۲۵ میلیون نسخه فروش را به خود دید، باید دید این بازی که از ۲۶ شهریور برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه خواهد شد، چه می کند.

۱۸ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۳۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

wallpaper


بعله....اینم یه وال از یه بچه خوشکل! امیدوارم خوشتون بیاد!

(طبق معمول برا دانلود کافیه روی تصویر کلیک کنید!)

۱۳ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۲۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

Elon Musk


آیا شما از جمله اشخاصی هستید که می‌خواهید کسب و کاری در اینترنت راه بیاندازید که حجم انبوهی از نقل و انتقالات مالی در قالب تجارت الکترونیکی در سامانه شرکت شما انجام شود؟

یا شما کسی هستید که بیشتر علاقمند فضا هستید و ترجیح می‌دهید ناسا به خاطر شما شاتل‌های خود را بازنشسته کند. آنگاه به شما پول بدهد تا با موشک‌های تان کالاها و فضانوردان را به ایستگاه‌های فضایی برسانید؟

یا اینکه ترجیح می‌دهید ماشین‌های الکتریکی قدرتمندی بسازید که بتوانند با قدرتمند‌ترین اتومبیل‌های بنزینی رقابت کنند؟

شاید هم اصلاً شما دوستدار محیط زیست هستید و دلتان می‌خواهد شرکتی داشته باشید که یکی از بزرگترین تولید کننده پنل‌های خورشیدی خانگی باشد؟ یا حال و حوصله هیچکدام از این‌ کارها را ندارید و فقط می خواهید لابراتوار واقعی «مرد آهنی» را داشته باشید.


اگر هر کدام از این‌ها آرزوی شما است، بهتر است عجله کنید. چون شخصی در دنیا وجود دارد که قبل از چهل سالگی به هر چه گفته شد رسیده است: ایلان ماسک. 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی مختصر به زندگی کاری این نابغه ۴۲ ساله داشته باشیم.


ادامه مطلب...
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۳۱ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

از 1G تا 4G


امروزه دنیا بدون فناوری، چیزهای زیادی کم دارد. اما مهمترین فناوری که مثل تار و پودی نامرئی، الیاف این فرش بزرگ را به هم نگه داشته تا ما از نقش و نگارهای رنگارنگش لذت ببریم، فناوری ارتباطی است.

در حالی که دنیا شاهد اوج گیری شبکه های نسل چهارم (4G) است، در کشور خودمان، ایران، نیز شبکه 3G راه اندازی شده و روز به روز آمار استفاده از خدمات اینترنتی مبتنی بر شبکه های مخابراتی، افزایش می یابد.

در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا مثل همیشه نگاهی ساده به تغییرات از 1G تا 4G داشته باشیم ، و ببینیم دنیای پیرامون ما با چه سرعتی تغییر کرده.

ادامه مطلب...
۱۰ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۱۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

ثروتمند‌ترین ایرانی تاریخ شدن با حل مشکل همسر !


در مارس ۲۰۱۳، فروبس (Forbes) پیر امیدیار، بنیان گذار ای‌بی (eBay) را با دارایی بیش از ۸ میلیارد دلار، ثروتمند‌ترین ایرانی و در جایگاه ۱۲۳ در لیست ثروتمندترین های جهان قرار دارد.

پیر امیدیار در سال ۱۹۶۷ در پاریس متولد شد. زمانی که ۶ ساله بود، خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. پدرش پزشک و مادرش دارای دکترای زبان‌شناسی از دانشگاه سوربن فرانسه است.

علاقه او به علوم کامپیو‌تر از نوجوانی آغاز شد. وی در ۱۴ سالگی با نوشتن برنامه‌ای برای تهیه کاتالوگ کارت کتابخانه دبیرستانش پا به دنیای بیت‌ها گذاشت و برای این کار ساعتی ۶ دلار دریافت می‌کرد!

از دانشگاه تافتز (Tufts) با مدرک علوم کامپیو‌تر فارغ‌التحصیل شد و در شرکت کلاریس (Claris)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت صاحب نام اپل استخدام شد. او با این شرکت برای نوشتن برنامه کاربردی «Mc Draw» همکاری می‌کرد.

در سال ۱۹۹۱ با دوستانش یک شرکت نرم‌افزاری تاسیس کردند. این شرکت بعد‌ها به شرکت تجارت الکترونیک تبدیل شد و به ای‌شاپ (E-Shop) تغییر نام داد. شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۹۶ این شرکت را خریداری کرد.

بقیه این ماجرای جالب رو تو ادامه مطلب بخونید!

ادامه مطلب...
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۰۵ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

wallpaper


اینم یه وال خوشکل دیگه برا پشت زمینه شما. امیدوارم که خوشتون بیاد...

(برا دانلود روی عکس کلیک کنید!)


۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

جستجو در گوگل (2)


از وقتی موتورهای جستجوی اینترنتی پای خود را به زندگی بشر باز کرده اند زمان یافتن اطلاعات مورد نیاز خیلی کم شده. ما همه روزه از گوگل برای جستجو استفاده می کنیم و دنبال موضوع مورد نظرمان می گردیم. اما حتماً افرادی را دیده اید که تخصص بالایی در استفاده از گوگل برای پیدا کردن موضوعات دارند.


این افراد با سرعت و دقتی بیشتر از کاربران عادی، مطالب را از اعماق گوگل بیرون می کشند. راه هایی هست که با یاد گرفتن و استفاده صحیح از آنها می توان بر دقت و سرعت جستجو اضافه کرد.

در قسمت قبل چند روش ساده برای کسب اطلاعات روزمره ارائه دادیم. در این بخش کمی عمیق تر به مقوله جستجو و خصوصاً چگونگی محدود کردن دایره یافته های گوگل به اطلاعات مد نظرمان می پردازیم. پس ما را همراه باشید.

ادامه مطلب...
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۲۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

گوگل و اپل تحریم را تمام کردند!


اگر شما هم اخبار دنیای کامپیوترها رو دنبال میکنید شاید شنیدین که دو شرکت بزرگ در این زمینه ، یعنی اپل و گوگل بالاخره ایران رو از لیست کشورهای تحریم شده خارج کرده و به تحریم ایران خاتمه دادن!

ما این اتفاق رو به فال نیک میگیریم و امیدواریم که هرچه زودتر بقیه تحریم ها هم تموم بشه....(هیچی دیگه....روحانی...مچکریم!)

۰۵ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۴۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

wallpaper


اینم یه وال قشنگه دیگه برا تصویر زمینه شما....!

برا دانلود کافیه روی عکس کلیک کنید!


۰۲ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۰۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمود میرغفاری

۸ کاربرد هوشمندانه دوربین تلفن همراه (به جز عکس گرفتن)


امروزه تا صحبت از دوربین های دیجیتال می شود، همه دوربین تلفن هوشمند را جایگزینی مناسب برای آن بر می شمرند و هرگاه نوبت به انتخاب یک اسمارت فون می رسد، یکی از ملاک های شان دوربین خوب و کارآمد است تا علاوه ثبت تصاویر و فیلم های به یاد ماندنی؛ بتوانند چت صوتی و تصویری هم داشته باشند.


اما مطمئنا این دوربین می تواند ابزاری قدرتمند باشد که کارایی اش بسیار بیشتر از این حرف ها است. و تبدیل به یک دستیار خوب برای کارهای مختلف گردد: از دریافت بهترین قیمت های یک کالا، تا ترجمه زبان های مختلف و...

در حقیقت دوربین اسمارت فون شما یک ابزار ورود اطلاعات کاملا پیشرفته است که با استفاده از اپلیکیشن های خلاقانه می تواند کارهای زیادی انجام دهد. مواردی که در ادامه مطلب می بینید، تنها نمونه هایی کوچک از دنیای بیکران توانایی های این ابزار ریزجثه قدرتمند هستند. و هدف، تنها تلنگری بر ذهن جستجوگر شما جهت آغاز کاوش و پیدا کردن کاربردهایی بسیار خلاقانه تر است.

پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم چه کارهایی از دست یک دوربین تلفن هوشمند بر می آید...؟!

ادامه مطلب...
۰۲ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمود میرغفاری